شناسهٔ خبر: 93583 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی:

آزادراه شیراز – اصفهان یک پروژه استراتژیک است

بازدید معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، آزادراه شیراز- اصفهان را یک پروژه آزادراهی خاص با ابنیه خاص دانست و گفت: این آزادراه از جنبه بسیار استراتژیکی نیز برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر محمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، بعد از ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه شیراز – اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: کار بسیار عظیمی در این پروژه انجام شده و چنین آزادراهی که سابقه مطالعه اولیه آن مربوط به چند دهه قبل است با این حجم کار بسیار فوق‌العاده است.

وی ادامه داد: هم‌اینک تمام کارگاه‌ها فعال هستند، مشکلات مالی هم تقریبا رفع شده و دولت تمام توان خود را برای تکمیل این پروژه گذاشته است.

وی اظهار داشت: این پروژه از نظر تامین منابعی که دولت برای آن انجام داده جزو ۲ یا سه پروژه خاص کشور در حوزه حمل و نقلی است.

وی گفت: دولت در این پروژه بیش از آنچه که قول داده بود انجام داده و با دستور رئیس جمهوری اخیرا نیز مبالغی تزریق شده و تا پایان ماه جاری نیز مجددا تزریق منابع را به این پروژه خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: تمام کوشش ما تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان دولت است اما به هیچ وجه دقت و ایمنی را فدای سرعت نخواهیم کرد چرا که آزادراه شیراز – اصفهان آزادراهی است که سرعت طرح آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تعریف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در بحث روکش هم تاکید شده که نباید کوچکترین کوتاهی صورت گیرد چرا که وسائل نقلیه با وزن‌های مختلف بر روی این پروژه حرکت خواهند کرد و با توجه به اینکه سرعت طرح نیز ۱۲۰ کیلومتر است هرگونه کوتاهی می‌تواند برای مردم مشکل آفرین باشد.

غفاری گفت: برآوردها نشان می‌دهد برای تکمیل این پروژه افزون بر ۸۰۰ میلیارد تومان دیگر منابع لازم است که با توجه به اینکه این منابع نیز دیده شده امیدواریم این کار به سرعت تکمیل شود.

وی افزود: هم‌اینک در تمام قطعات پروژه کار باقیمانده داریم که میزان آن متفاوت است اما به طور متوسط همه قطعات ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.