شناسهٔ خبر: 93584 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۷۸ درصدی صادرات از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

س و ب - پایانه مرزی میلک.JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ۳۰۰ هزار و ۲۸۸ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۲۶۱ دستگاه کامیون در ۲ ماهه امسال از طریق پایانه مرزی میلک و میرجاوه این استان صادر شد که افزایش ۷۸ درصدی در تناژ و ۹۳ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پایانه های مرزی این استان رویکرد صادرات‌گرا دارند گفت: ۳۰۰ هزار و ۲۸۸ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۲۶۱ دستگاه کامیون در ۲ ماهه سال جاری از طریق پایانه مرزی میلک و میرجاوه این استان صادر شد که افزایش ۷۸ درصدی در تناژ و ۹۳ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می دهد.

وی افزود: گاز مایع، هیدروکربن، قیر، مواد غذایی، بنزین و گازوئیل عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۷۰ هزار و ۵۷۸ تن از مجموع کالاهای صادراتی سیستان و بلوچستان در ۲ ماهه امسال سهم پایانه مرزی میلک و ۱۲۹ هزار و ۷۱۰ تن نیز به پایانه مرزی میرجاوه است.

وی تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسب پایانه های مرزی این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان قابلیت های اقتصادی مطلوبی را در بازرگانی ملی و صنعت حمل و نقل ایجاد کرده است به طوری با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد افزایش صادرات از پایانه های مرزی استان هستیم.

کرد بیان کرد: همچنین در این مدت شاهد واردات ۲۲ هزار و ۶۱ تن کالا و ترانزیت ۱۲ هزار و ۹۱۲ تن کالا از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم که نشان از اهمیت مرزهای این استان در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای افغانستان و پاکستان دارد.