شناسهٔ خبر: 93599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی:

سلامت اداری، نقشه راه موفقیت مجموعه راه و شهرسازی

نشست مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی دستیابی به سلامت اداری را از مهمترین مأموریتهای راه و شهرسازی برشمرد و بر آموزش قوانین و مقررات، پیشگیری و شایسته سالاری تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)، علی بخش رستمی در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان آذربایجان­ غربی با بیان اینکه در نقطه مقابل سلامت اداری، فساد قرار دارد، گفت: سلامت اداری را می­ توان به شکل ساده تعریف کرد؛ یعنی مردم مستقیم و بدون استفاده از واسطه پاسخ درخواستهای قانونی خود را دریافت کنند.

وی بر ضرورت شناسایی گلوگاه ­های فساد در نظام اداری اشاه کرد و افزود: ارتباط سازنده با دستگاه های نظارتی در اولویت کاری مدیران باشد و شفاف­‌سازی کارهای اجرایی یکی از مهمترین اهرم های مقابله با فساد تعریف شده است.

رستمی، پیگیری حقوق شهروندی، بازرسی و کنترل، پاسخگویی به شکایات مردمی و پایبندی به اصل «نظام اداری مکلف به پاسخگویی به مردم است» را از مهمترین مأموریت های دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و ادامه داد: مدیریت عملکرد برای ارزیابی دستیابی به برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت مسیر رسیدن به اهداف را کوتاه می‌کند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه شورای هماهنگی راه و شهرسازی در آذربایجان غربی به شکل جزیره ­ای عمل نمی­‌کند، گفت: شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان را به صورت یک خانواده منسجم و همدل می­بینیم که این یکپارچگی باعث می­­ شود کیفیت خدمات بخش‌های گوناگون خانواده ارتقا یابد.

شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان­‌غربی با حضور مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان و دیگر مدیران عضو شورا تشکیل شد.

مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان­ غربی در این نشست با ارائه گزارش عملکرد راه و شهرسازی در سال جهش تولید و برنامه­ های ۱۴۰۰ تصریح کرد: در روزهای گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۰۳ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور به عنوان شاخص­ترین پروژه عمرانی منطقه و ۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی افتتاح شد و آغاز عملیات ۶ هزار و ۳۶۸ واحد طرح اقدام ملی مسکن موجب شد با کارنامه­‌ای پربار به استقبال مقام عالی وزارت برویم.

سید محسن حمزه‌­لو با اشاره به اینکه مجموعه راه و شهرسازی در مرکز فعالیت­ های عمرانی قرار دارد، گفت: علاوه بر اینها در بخش مسکن ۵ هزار و ۱۱۴ واحد مسکن مهر در سفر وزیر راه و شهرسازی به متقاضیان تحویل داده شد و همچنین آغاز فعالیت شرکت عمران شهر جدید گلمان بستری برای توسعه برنامه ­های شهری قلمداد می­ شود.

موضوع­ های مرتبط با سیاست­گذاری ها، هماهنگی و انسجام ادارات کل زیر مجموعه راه و شهرسازی در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان مطرح شد، وزارت راه‌و شهرسازی با حدود ۸۳ هزار پرسنل در خانواده دولت، در حال فعالیت است، ۱۵ ماموریت اصلی برای این وزارت تعیین شده و در مجموع ۵۶۰ خدمت در کشور به مردم ارائه می­ دهد.

در این نشست مدیران کل عضو شورا به شرح برنامه‌ها و چشم ­اندازهای حوزه مدیریتی خود پرداختند و دغدغه­ ها و پیشنهادهای لازم برای ارتقای عملکرد مطرح شد و مورد ارزیابی قرار گرفت.