شناسهٔ خبر: 170989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید بر استفاده مشاورین املاک از سامانه خودنویس

مشاورین املاک معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی به همراه مدیر کل تعزیرات حکومتی از تعدادی از مشاورین املاک سطح شهر اراک بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان مرکزی)، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان به همراه مدیر کل تعزیرات حکومتی از تعدادی از مشاورین املاک سطح شهر اراک بازدید کردند.

مجید تاجی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه این بازدید گفت: وزارت راه و شهرسازی به منظور داشتن کنترل و نظارت بهتر و بیشتر بر بازار مسکن و مدیریت قیمت‌ها، جهت رفاه مردم سامانه خودنویس املاک را طراحی و راه اندازی کرده است.

وی افزود: سایت خودنویس با هدف ثبت قراردادهای ملکی و در نتیجه جلوگیری از هرگونه فرار مالیاتی، کنترل قیمت و پیشگیری از هر نوع سوءاستفاده در قراردادهای اجاره و خرید و فروش راه اندازی شده است.

تاجی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن تمامی قراردادهای خرید و فروش، پیش فروش، رهن و اجاره املاک مسکونی و غیر مسکونی باید در سامانه خودنویس توسط طرفین قراردادها ثبت شده و کد رهگیری مربوطه قابل دریافت باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد: ایجاد و ثبت قراردادها در سامانه خودنویس کاملاً رایگان و به صورت شبانه روزی بدون نیاز به مراجعه حضوری به هیچ اداره یا سازمانی به طور آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود.

گفتنی است در این بازدیدها که بیشتر جنبه مشاوره‌ای و توجیهی داشت به مشاورین املاک تاکید شد که امورات مربوط به رهن و اجاره املاک را در بستر سامانه خودنویس به ثبت برسانند.