شناسهٔ خبر: 93612 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افتتاح محور پاتاوه-دهدشت تیرماه / این جاده با گذر ناامن به بهره برداری نخواهد رسید/ پروژه پاتاوه - دهدشت جزو ۵ طرح طلایی مهم وزارت راه و شهرسازی است

 بازديد معاون وزير راه از جاده پاتاوه-دهدشت معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح جاده پاتاوه-دهدشت در تیرماه امسال خبر داد و تاکید کرد: مقید به رعایت بحث ایمنی هستیم و این جاده با گذر نا‌ایمن افتتاح نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از جاده پاتاوه- دهدشت در استان کهگیلویه‌وبویراحمد، بازدید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در بین چند ۱۰۰ طرح مهم  وزارت راه و شهرسازی این طرح جزو پنج طرح طلایی انتخاب شده است، گفت: سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن ۲۷۰ میلیارد تومان یعنی تقریبا ۳۰۰ درصد افزایش بودجه آن هم عمدتا نقدی در این پروژه محقق شد.

به گفته غفاری، علاوه بر بازدیدهای میدانی از تکمیل این جاده، هر دو هفته یکبار در ستاد پایش و گزارش به وزیر ارائه می‌شود.

غفاری از افتتاح این پروژه در تیرماه خبر داد و افزود: مقرر بود این پروژه خردادماه به افتتاح برسد که به دلیل تاخیر در روند اجرای پروژه، افتتاح این جاده یک ماه با تاخیر انجام می‌شود. در عین حال، دلایل تاخیر در روند کار حتما در جلسه فنی بررسی خواهد شد.

معاون وزیر راه با اشاره به گلوگاه‌های جدی موجود در این پروژه، تصریح کرد: این گلوگاه‌ها در نوع خود نادر بوده به خاطر ژئومکانیک خاص منطقه تونل‌ها با شرایط دشوار احداث می‌شود.

وی ادامه داد: اتمام حجت شد که پروژه باید به شکل پروژه‌ای که قرار است افتتاح شود فعال باشند. فعالیت به نسبت پروژه عادی خیلی خوب است اما به نسبت پروژه‌ای که می‌خواهد افتتاح شود و زیر بار برود نیازمند گستره فعالیت بیشتری است.

غفاری حمایت دولت از پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مقید به رعایت بحث ایمنی هستیم و با گذر نا‌ایمن افتتاح نخواهیم کرد.

وی بخشی از علل تأخیر در اجرای کار را به تحریم‌ها مربوط خواند و گفت: سال گذشته مصالح تا ۳۰۰ درصد افزایش قیمت داشت و محاسبات فنی را به هم ریخت در برخی مواقع اینجا با کمبود جدی مصالح مواجه شد.

غفاری گفت: خاص بودن جاده و ابنیه زیاد و نیز بحث مکانیک خاک مباحث جدی است خیلی از مشکلات پیش بینی نشده به وجود آمد.