شناسهٔ خبر: 93614 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با استفاده از سامانه سپهتن انجام می شود؛

نظارت بر عملکرد رانندگان اتوبوس های بین شهری در سطح استان خراسان جنوبی

اجرای طرح کنترل و نظارت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اعلام کرد: با استفاده از سامانه سپهتن نظارت بر نحوه عملکرد رانندگان در طول مسیر، رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از ماسک توسط رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اتوبوسی انجام و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش با متخلفین برخورد خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، مهدی گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی اعلام کرد: با استفاده از سامانه سپهتن نظارت بر نحوه عملکرد رانندگان در طول مسیر، رعایت سرعت مطمئنه و استفاده از ماسک توسط رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری اتوبوسی انجام و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل (ماده ۱۲) ، رانندگان (ماده ۱۱) و ناوگان (ماده ۱۴) ارجاع و با متخلفین برخورد خواهدشد.

گرجی افزود: به استناد ماده ۶ آیین نامه اجرایی تبصره ۱ ماده ۳۱ و ماده ۳۲  قانون رسیدگی به تخلفات و در راستای اجرای دولت الکترونیک،  ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اتوبوسی می بایست دارای دستگاه سرعت سنج و زمان بدون نقص فنی باشند که در این راستا کلیه ناوگان حمل و نقل اتوبوسی استان مجهز به سامانه سپهتن شده است.

وی هم چنین از فراهم بودن زیرساخت های دریافت بلیت با استفاده فناوری های نوین اشاره کرد و افزود: به منظور کاهش هزینه های سفر، کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانه های مسافری و شرکتهای حمل و نقل، مسافران می توانند نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir  و www.payaneha.com اقدام کنند.

گرجی خاطر نشان کرد: در جهت ارتقای سطح خدمات، رعایت پروتکل های بهداشتی، ایمنی سفر و ... از مسافران محترم تقاضا دارد با طرح هر گونه شکایات، انتقاد، پیشنهاد از طریق  سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقای سطح خدمات یاری کنند.