شناسهٔ خبر: 93625 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت خبر داد:

نصب عرشه فلزی پل بزرگ باسمنج به اتمام رسید

 پل بزرگ باسمنج معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: عملیات نصب عرشه فلزی پل بزرگ باسمنج به روش پیشرانی واقع در راه آهن میانه- تبریز به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی از اتمام عملیات نصب عرشه فلزی پل باسمنج به روش  پیشرانی واقع در راه آهن میانه- تبریز خبر داد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: پل باسمنج با ۲۰ دهانه ۵۰ متری به طول هزار متر بزرگترین پل‌ این محور است که ارتفاع پایه آن از کف زمین ۴۰ متر است.

وی ادامه داد: این پل دارای قوس ۸۰۰ متری است و بر روی دره باسمنج با سیستم شمع و سرشمع، پایه‌های بتن آرمه و دال عرشه فلزی احداث شده است.

خطیبی با تاکید بر وزن بالای صندوقه‌های این پل اظهار داشت: تیرورق‌های باکس این پل وزنی حدود ۳۹۰۰ تن دارد و با توجه به قرار گرفتن این پل در قوس، عملیات اجرایی آن یکی از سخت‌ترین بخش‌های ساخت این محور ریلی به حساب می‌آید.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در ادامه توضیح داد: این پل دارای ۱۶۲ صندوقه به وزن۳۹۰۰ تن است و در آن ۱۳۶۰ تن آرماتور به کار رفته است.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، وی افزود: پل بزرگ باسمنج به روش پیشرانی از دو سمت احداث شده است و عملیات اجرایی آن با توجه به سنگینی کار و پیچیدگی‌های ساخت از تیرماه سال گذشته آغاز و خردادا ماه سالجاری به اتمام رسید که در نوع خود به لحاظ فن‌آوری، مشخصات فنی، سرعت عمل و اجرا و کیفیت بی‌نظیر است.