شناسهٔ خبر: 93635 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پس از ۴٠ سال اتفاق صورت گرفت؛

استرداد زمین ١٣۵٠٨متر مربعی به دولت توسط راه و شهرسازی سیستان بلوچستان

رفع تصرف سیستان و بلوچستان 400/3/5 اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی سیستان بلوچستان از استرداد ۱۳۵۰۸ متر مربع زمین در زاهدان به مالکیت دولت خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، مدتی است که مبارزه با زمین خواری، فساد درحوزه زمین شهری و کوتاه کردن دست رانت خواران برنامه هدفمند اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان است و در این خصوص در طول ٢سال گذشته هشدارهای لازم داده شده است که هر کسی در طول ۴٠سال گذشته از دولت به هر عنوان زمین گرفته که طرح خدماتی شامل آموزشی، بهداشتی، ورزشی، گردشگری و .... احداث کند و به تعهدات عمل نکرده، مطمئن باشند که از زمین خلع ید خواهد شد، این اخطار جدی است، چرا که باید خدمات عمومی را برای مردم تأمین شود، اینکه این همه زمین خالی در شهر وجود دارد و کسی نمی داند برای چیست، ابهام دارد، باید در ۴٠ سال گذشته اجرای قراردادها پیگیری می شد.

 امروز دیگر اجازه داده نمی شود زمین خواری به شیوه پوششی اجرایی شود

با ورود جدی دستگاه قضا و عوامل نظارت سرعت مقابله با زمین خواری افزایش یافته و به مردم این قول داده می شود که به سرعت کاستی ها درحوزه ساماندهی اراضی برطرف خواهد شد و اگرکسی زمینی دریافت و نسبت به ایجاد خدمات عمومی اقدام نکرده، توصیه می کنیم خودشان اراضی را به دولت برگردانند، چرا که یقین بدانند قراردادها ابطال خواهد شد.

این هشدار شامل دستگاه های دولتی هم خواهد شد

در همین راستا در سال ١٣۶٣ یک قطعه زمین درخیابان معلم۶ زاهدان به متراژ١٣۵٠٨متر واگذار شده است که کاربری ورزشی داشته(احداث نشده) و متأسفانه برای احقاق حقوق مردم هم کسی پیگیری نکرده است، تا جایی که در مقطعی متقاضیان به سمت کاربری مسکونی پیش می روند که خوشبختانه با همکاری دستگاه قضایی و دستگاه های نظارتی در قالب حفظ حقوق بیت المال طرح دعوی صورت گرفت و نهایتا حکم قضایی صادره به نفع دولت صادر شد و  زمین پس از ۴۰سال با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به مالکیت دولت برگشت داده شد، تا به سرعت برای ایجاد کاربری مورد نیاز، مورد استفاده متقاضی واقعی و در خدمت مردم قرار گیرد.

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان از مردم خواست این اداره کل را در این راه سخت و پیچیده مورد حمایت قرار دهند.

 ضمناً شماره تلفن ١۶۵۶ آماده دریافت هرگونه گزارشات مردمی پیرامون مبارزه با زمین خواری است.