شناسهٔ خبر: 93636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان خبر داد؛

در حال اجرا بودن عملیات چهارخطه شدن شهرکرد - شلمزار

DM2A5881.1.jpg معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: پروژه چهارخطه شهرکرد -شلمزار به عنوان بخشی از محور شریانی شهرکرد -بازفت - مسجد سلیمان با پیشرفت فیزیکی قابل قبول و در دو قطعه در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، حمید ربیعی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پروژه چهارخطه شهرکرد -شلمزار به عنوان بخشی از محور شریانی شهرکرد -بازفت - مسجد سلیمان با پیشرفت فیزیکی قابل قبول و در دو قطعه در حال اجراست که قطعه نخست این طرح، از سه راهی خوزستان تا سه راهی شمس‌آباد، ۱۳.۴ کیلومتر که با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی از سال گذشته آغاز شده و پیمانکار آن با عملکرد بسیار خوب و مطابق زمان بندی در حال اجرای طرح است.

 ربیعی همچنین از پیشرفت ۴۰ درصدی قطعه دوم این طرح، از سه راهی شمس‌آباد تا سه راهی امیرآباد به طول ۱۳ کیلومتر خبر داد و افزود: به تازگی با برگزاری مناقصه، پیمانکار جدید این قطعه انتخاب شده و در حال اجرای طرح است.

وی ادامه داد: این محور ارتباطی در چندین نقطه دارای معارض بوده و همین موضوع اجرای طرح را با کُندی مواجه کرده است.

 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری هم چنین تصریح کرد: قرار گرفتن اراضی شمس‌آباد در قطعه دوم این پروژه، از مهمترین موانع طرح است که پیگیری موضوع در مراجع قضایی همچنان ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: در قطعه نخست نیز عبور محور از آرامستان شهر کیان و همچنین تلاقی جاده با عبور لوله گاز مشکلاتی را ایجاد نموده است.

 ربیعی ابراز امیدواری کرد؛ چناچه موضوع معارضات برطرف و اعتبارات لازم ، تخصیص داده شود؛ تمام محور به طول ۲۶.۴ کیلومتر تا پایان سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی همچنین با اشاره به قطعات حادثه خیز این جاده، افزود: در تلاش هستیم این محور در نقاط حادثه خیز با سرعت بیشتری پیگیری و زودتر از موعد در اختیار تردد کنندگان از مسیر قرار گیرد. وی گفت: امیدواریم با تلاش پیمانکاران دو قطعه، ۸ کیلومتر از قطعه اول در تابستان امسال و محدوده خراجی تا سه راهی شمس آباد در قطعه دوم نیز در امسال زیر بار ترافیک برود.

جاده شهرکرد به شلمزار در مسیر استان خوزستان، یکی از محورهای اصلی استان چهارمحال و بختیاری می باشد و تردد روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه در آن به ثبت رسیده است.