به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران، غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرزانه نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ، نشست مشترکی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد.
نظری یادآور شد: محور آمل- سرخرود به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر از شمال شهر آمل شروع شده و پس از عبور از روستاهای کلامحله، تمسک، نوکلا، سنگبست، میرده، احمدآباد کلیج، اسلاممحله، افراسرا و رنگیکلا سفلی در نهایت به بلوار بهار شهر سرخرود منتهی میشود.
وی افزود : محور آمل-سرخرود علاوه بر اینکه کوتاهترین تامینکننده دسترسی به مراکز جمعیتی و اقتصادی و سواحل آبی حدفاصل نقاط مبدا و مقصد است، مورد استفاده برخی از سفرهای عبوری شامل سفرهایی با مبدا سرخرود و محدوده اطراف آن به مقصد آمل، تهران و جنوب کشور و بالعکس، سفرهایی با مبدا سرخرود، فریدونکنار، بابلسر، بهنمیر و محدودههای اطراف آن به مقصد چمستان، لاویج و تفرجگاههای واقع در غرب آمل و بالعکس و سفرهایی با مبدا شمال شهر آمل به سمت فریدونکنار، بابلسر و بالعکس نیز است.
مدیرکل راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت: با توجه به نرخ رشد ترافیک، افزایش تردد در سالهای آینده سبب تکمیل سطح سرویس وضعیت موجود این محور خواهد شد، لذا بهسازی و چهارخطه نمون محور به صورتیکه بتواند حجم ترافیک عبوری را در شرایط مناسب سرویسدهی کند، ضروری به نظر میرسد.
نظری افزود: از منظر بررسیهای ایمنی انجام گرفته، محور مذکور یکی از حادثهخیزترین مسیرهای شهرستان محمودآباد لقب گرفته است.
وی یادآور شد: بررسی اطلاعات تصادفات حاکی از آن است که بخش عمدهای از تصادفات ناشی از انحراف به چپ، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم رعایت فاصله طولی است. از آنجا که بسیاری از این علتها در صورت ارتقا به چهارخطه با نصب جداکننده میانی تبدیل شود تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد؛ لذا در زمینه ایمنی ترافیک نیز ارتقا مسیر به چهارخطه ضروری به نظر میرسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران درخاتمه خاطرنشان ساخت : مطالعات توجیه اولیه بهسازی جاده مذکور در سال ۱۳۹۹ توسط اداره کل راه و شهرسازی مازندران انجام شده و پس از تایید توسط وزارت راه و شهرسازی، مطالعات برای سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است تا پس از بررسی در کمیسیون ماده ۲۳ در صورت تایید، مطالعات مراحل اول و دوم و اجرای پروژه مطابق با اعتبار مصوب، آغاز شود.