شناسهٔ خبر: 93644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد :

احداث باند دوم محور سرخ رود به آمل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از چهاربانده نمودن محور سرخ رود به آمل به طول ۲۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در وزارت راه و شهرسازی، سیدمحمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی استان مازندران، غلامی راد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و  فرزانه نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ، نشست مشترکی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد. 

نظری یادآور شد: محور آمل- سرخرود به طول تقریبی ۲۰ کیلومتر از شمال شهر آمل شروع شده و پس از عبور از روستاهای کلامحله، تمسک، نوکلا، سنگ­بست، میر­ده، احمدآباد کلیج، اسلام­محله، افراسرا و رنگی­کلا سفلی در نهایت به بلوار بهار شهر سرخرود منتهی می­شود.

وی افزود : محور آمل-سرخ­رود  علاوه بر اینکه کوتاه­ترین تامین­کننده دسترسی به مراکز جمعیتی و اقتصادی و سواحل آبی حدفاصل نقاط مبدا و مقصد است، مورد استفاده برخی از سفرهای عبوری شامل سفرهایی با مبدا سرخ­رود و محدوده اطراف آن به مقصد آمل، تهران و جنوب کشور و بالعکس، سفرهایی با مبدا سرخ­رود، فریدون­کنار، بابلسر، بهنمیر و محدوده­های اطراف آن به مقصد چمستان، لاویج و تفرجگاه­های واقع در غرب آمل و بالعکس و سفرهایی با مبدا شمال شهر آمل به سمت فریدون­کنار، بابلسر و بالعکس نیز است.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت: با توجه به نرخ رشد ترافیک، افزایش تردد در سال­های آینده سبب تکمیل سطح سرویس وضعیت موجود این محور خواهد شد، لذا بهسازی و چهارخطه نمون محور به صورتی­که بتواند حجم ترافیک عبوری را در شرایط مناسب سرویس­دهی کند، ضروری به نظر می­رسد.

نظری افزود: از منظر بررسی­های ایمنی انجام گرفته، محور مذکور یکی از حادثه­خیزترین مسیرهای شهرستان محمودآباد لقب گرفته است.

وی یادآور شد: بررسی اطلاعات تصادفات حاکی از آن است که بخش عمده­ای از تصادفات ناشی از انحراف به چپ، عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم و عدم رعایت فاصله طولی است. از آنجا که بسیاری از این علت­ها در صورت ارتقا به چهارخطه با نصب جداکننده میانی تبدیل شود تا حد بسیار زیادی مرتفع خواهد شد؛ لذا در زمینه ایمنی ترافیک نیز ارتقا مسیر به چهارخطه ضروری به نظر می­رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران درخاتمه خاطرنشان ساخت : مطالعات توجیه اولیه بهسازی جاده مذکور در سال ۱۳۹۹ توسط اداره کل راه و شهرسازی مازندران انجام شده و پس از تایید توسط وزارت راه و شهرسازی، مطالعات برای سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است تا پس از بررسی در کمیسیون ماده ۲۳ در صورت تایید، مطالعات مراحل اول و دوم و اجرای پروژه مطابق با اعتبار مصوب، آغاز شود.