شناسهٔ خبر: 93646 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

تقویت و توسعه پایانه های مرزی در اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد

1.jpeg قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: توسعه پایانه های مرزی و تقویت زیر ساخت های آن ها به منظور افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران در اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، فرامز مداح در دیدار با استاندار استان سیستان و بلوچستان ترانزیت و تجارت را یکی از مزیت‌های اصلی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و اظهار داشت: با مساعدت وزارت راه و شهرسازی و اقدامات ارزشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با فعال شدن سه پایانه مرزی در مرز مشترک‌ ایران و پاکستان زمینه افزایش صادرات مرزی و توسعه محور جنوب شرق فراهم شد.

وی با تقدیر از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری گفت: ضریب فرسودگی ماشین آلات راهداری به دلیل ماموریت های متعدد و همچنین عمر بالای این دسته از ناوگان از اصلی ترین معضلات در ارائه خدمات راهداری محسوب می شود که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان با اقدامات ارزشمند در حوزه تعمیر و بازسازی ماشین آلات در کشور از سوی وزیر راه و شهرسازی به عنوان اداره کل نمونه معرفی شده است.

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر بهبود وضعیت راه های سیستان و بلوچستان و ساخت راهدارخانه مرکزی در استان سیستان و بلوچستان با مساعدت استانداری تاکید کرد.

 استاندار سیستان و بلوچستان نیز دراین جلسه گفت: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با برنامه ریزی مناسب در حوزه اعتبارات و نیروی انسانی اقدامات ارزشمندی را در بخش های تعمیر ماشین آلات راهداری و انجام عملیات گسترده در حوزه راه ها با راه اندازی اکیپ های راهداری انجام داده است که قابل تقدیر است.

احمد علی موهبتی یکى از عوامل مهم  توسعه اقتصادى هر منطقه را ایجاد و نگهدارى شبکه راه ها عنوان کرد و افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای عقب ماندگی تاریخی در حوزه راه است، ضروری است با توجه به روند توسعه همه جانبه و روز افزون استان زیر ساخت های  راه و حمل و نقل آن نیز ارتقا یابد.

وی بر راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در طول محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: به منظور افزایش استقبال سرمایه گذاران برای احداث مجتمع های خدماتی رفاهی در این استان با توجه به طولانی بودن مناطق جمعیتی و کویری بودن مشوق های ویژه نظیر راه اندازی پمپ بنزین در مجتمع های خدمات رفاهی در نظر گرفته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین افتتاح دو پایانه مرزی ریمدان و پیشین در جنوب این استان را گام ارزنده دولت در توسعه مراودات اقتصادی و اجتماعی با کشور دوست و همسایه پاکستان عنوان کرد و افزود: از آنجایی که مبادلات تجاری مرزی اعم از ورود و خروج مسافر و ترانزیت انواع کالا یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای منطقه و نیز امرار معاش مردم محسوب می شود، می توان از ظرفیت حدود یک هزار کیلومتر مرز مشترک بین ایران و پاکستان با راه اندازی مرزهای رسمی دیگر ، بیشترین بهره را برای تامین منافع ملی دو کشور برد.

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه به ارائه اولویت های سال جاری این اداره کل در حوزه راهداری و پایانه های مرزی پرداخت.

گفتنی است قائم مقام ریاست سازمان در سفر به استان سیستان و بلوچستان علاوه بر دیدار با استاندار،  دیدار صمیمانه ای با کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان سیستان و بلوچستان داشت.  شرکت در جلسه  شورای معاونین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، بازدید از روند اورهال و بازسازی ماشین آلات راهداری و سفر به نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان از طرح توسعه پایانه مرزی میلک از دیگر برنامه های سفر یک روزه قائم مقام ریاست سازمان به استان سیستان و بلوچستان بود.