شناسهٔ خبر: 93648 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران:

افزایش فرهنگ ایمنی نقش موثری در کاهش تصادفات دارد

روکش آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی ، کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که در این میان افزایش فرهنگ ایمنی می تواند نقش بسیار موثری در کاهش تصادفات داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، عباسعلی نجفی با اشاره به اینکه راه های ارتباطی مازندران به دليل حضور انبوه گردشگران و نزديكی به پايتخت و برخورداری از مواهب طبيعی از اهميت خاصی برخوردار بوده و از راه های بسيار پرترافيك محسوب مي شود اظهار داشت: فاصله كم مراكز جمعيتی و تراكم شهرها در اين استان نيز اهميت راه های درون استانی را افزايش داده و موقعيت خاصی را از اوضاع حمل ونقل جاده ای راه های استان پديد آورده است.

وی تاکید کرد: از این رو باید مسئله ايمنی در حمل و نقل جاده ای در این استان همواره در اولویت کاری باشد.

نجفی در ادامه به هفته جهانی ایمنی راه اشاره و افزود: نامگذاری هفته جهانی ایمنی راه بر پر اهمیت بودن این حوزه در سطح دنیا مهر تایید زده و امیدواریم با یادآوری این هفته بتوانیم با برنامه های اجرایی صورت گرفته نقش موثری در كاهش تصادفات و سوانح ترافیکی و آگاهی بخشی كاربران جاده ای به مقوله ايمن سازی و اجرای مقرارت و قوانين رانندگی داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران به برنامه های اجرایی این اداره کل در هفته مذکور اشاره و تصریح کرد : ارسال پیامک آموزشی و هشدار دهنده به گروه های پر مخاطب، تهیه و تولید کلیپ و موشن گرافی های آموزشی، تشدید طرح کنترل نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی، تهیه اینفوگرافی و عکس نوشته های آموزشی، توزیع کلاه ایمنی رایگان در سطح روستاهای استان از جمله اقدامات این اداره کل در گرامیداشت این هفته بوده است.

وی استفاده از حمل‌ونقل عمومی را براي کاهش ترافیک، كاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: مواردی از قبیل رعایت سرعت مجاز به‌ویژه در مناطق مسکونی و نزدیکی مدارس حاشیه راه‌ها، پرهیز از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی، بستن کمربند ایمنی کلیه سرنشینان به‌ویژه سرنشینان عقب و مسافران اتوبوس و گذاشتن کلاه ایمنی توسط موتورسیکلت‌رانان و سرنشینان آن‌ها، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و ... می توانند نقش موثری جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در سطح جاده های استان داشته باشند.

گفتنی است ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی در سطح استان مازندران وجود دارد.