شناسهٔ خبر: 93662 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش دما در ۵ روز آینده در بیشتر مناطق کشور/ تهران گرم می‌شود/دریای‌جنوب کشور مواج و متلاطم است

دما هوا هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب که دما در بیشتر مناطق کشور و از جمله تهران گرم می‌شود، جوی آرام را برای کشور تا اواسط هفته‌، پیش‌بینی کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هفتم خرداد و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش دما، پیش‌بینی شده است. امروز در شمال آذربایجان‌شرقی، اردبیل، بلندی‌های البرز مرکزی، بلندی‌های خراسان‌شمالی و خراسان رضوی، افزایش ابر رخ می‌دهد که این وضعیت احتمال بارش‌های پراکنده را به همراه دارد.

نفشینه ادامه داد: در سه روز آینده افزایش تدریجی دما، در استان‌های ساحلی دریای‌خزر، شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور رخ می‌دهد و تا اواسط هفته آینده، افزایش دما بین ۷ تا ۱۲ درجه برای شمال‌شرق کشور است.

به گفته وی، امروز بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه‌‌هرمز و دریای‌عمان مواج و متلاطم می‌شود. بیشینه دمای امروز اهواز به ۴۵ درجه می‌رسد. امروز کمینه دما در شهرکرد به ۶ درجه رسید که سردترین منطقه کشور بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: تهران در پنج روز آینده آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت که در برخی از ساعت‌ها وزش باد دارد.

وی گفت: هوای تهران گرم در روزهای آتی، گرم می‌شود.