شناسهٔ خبر: 93685 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

دریاهای جنوبی و شمالی مواج است/ افزایش دما تا آخر هفته/ احتمال خیزش گرد و خاک در برخی نقاط کشور

امواج دريا طوفان کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب که دما در بیشتر مناطق کشور گرم می‌شود، وزش باد جنوبی و خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق کشور پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز هفتم خرداد و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در بخش های شمالی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و ارتفاعات سمنان و فردا در ارتفاعات سمنان و خراسان شمالی و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در شمال آذربایجان غربی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی رعدوبرق و احتمال بارش‌های پراکنده باران وجود دارد.

وی ادامه داد: از امروز تا روز یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر و همین‌طور شمال شرق کشور افزایش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد . روز دوشنبه مجددا همین مناطق به همین مقدار کاهش دما خواهند داشت. سایر مناطق کشور نیز تا پایان هفته افزایش نسبی دما را تجربه می‌کنند.

رفیعی با بیان اینکه آب‌های دریای خزر روز دوشنبه و از ۲ تا ۴ قسمت‌هایی از خلیج فارس مواج است، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد جنوبی در سواحل خزر به ویژه مناطق کوهستانی گیلان، غرب مازندران و اردبیل خواهد وزیر و روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز در خوزستان، ایلام و زابل در بعضی از ساعات وزش باد شدید که احتمال خیزش گرد و خاک را برای این مناطق به همراه دارد، تجربه می‌کنند.

وی افزود: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری است و بعدازظهر وزش باد را تجربه خواهد کرد. فردا نیز شرایط جوی به همین صورت است. حداکثر دما در تهران امروز به ۳۶ درجه بالای صفر رسیده و فردا نیز حداقل دما در تهران ۲۴ درجه بالای صفر خواهد بود.