شناسهٔ خبر: 93699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

افتتاح حساب نزدیک به ۴۴۰متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در گچساران

اقدام ملی گچساران مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون برای ۴۳۴متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان گچساران حساب بانکی افتتاح شده و بانک مسکن به عنوان بانک عامل، پرداخت تسهیلات این طرح را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کهگیلویه و بویراحمد)، مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون برای ۴۳۴متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان گچساران حساب بانکی افتتاح شده و بانک مسکن به عنوان بانک عامل، پرداخت تسهیلات این طرح را در دستور کار خود قرار داده است.

پژمان نیک اقبالی افزود: تا زمان حاضر واحد مسکونی برای ۵۲۸ نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در گچساران پیش بینی شده که این تعداد واحد مسکونی در ۲ فاز به مساحت ۶۸هزار متر مربع زمین احداث خواهد شد.

نیک اقبالی تصریح کرد: ۲هزار و۱۵۹ نفر نیز در دوگنبدان در طرح اقدام ملی مسکن در مناطق مختلف استان ثبت نام کرده اند که این طرح در شهر دوگنبدان ۲۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در گچساران تاکنون ۲۸۵میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال سهم آورده پرداخت کرده اند.

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به اینکه متراژ هر واحد مسکونی در استان حدود ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع خواهد بود، اضافه کرد: متقاضیان این طرح در گچساران باید ۶۸میلیارد و ۷۴۲ میلیون ریال دیگر سهم آورده پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: تسهیلات بانکی هر واحد مسکونی ۱۰۰میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و آورده شخص علی الحساب ۳۰ درصد برآورد شده است.

نیک اقبالی خاطر نشان کرد: براساس ابلاغ جدید وزارت راه و شهرسازی۱۵۰میلیون تومان تسهیلات برای دهک اول، دوم و سوم نیز تصویب شده است.

گفتنی است در سایت های طرح اقدام ملی مسکن فضای آموزشی، مذهبی، بهداشتی و تجاری پیش بینی شده است.