شناسهٔ خبر: 93709 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک پاسارگاد خبر داد

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی بخش خصوصی در توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

امضای تفاهمنامه تامین مالی احداث ترمینال جدید فرودگاه امام خمینی (ره) با حضور وزیر راه و شهرسازی مدیرعامل بانک پاسارگاد از سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی بخش خصوصی در توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک پاسارگاد در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه پروژه تأمین مالی، طراحی، ساخت، راه‌اندازی، بهره‌برداری و انتقال فاز اول پایانه مسافری شماره ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) و در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری این بانک برای احداث فاز اول ترمینال جدید فرودگاه گفت: در این مرحله  دو میلیارد یورو برای سرمایه گذاری در این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این میزان سرمایه تنها برای احداث فاز اول ترمینال است، اما  امیدواریم با تکمیل این طرح بتوانیم از عواید آن برای احداث فاز دوم توسعه‌ای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) استفاده کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه این سرمایه‌گذاری با پایان دولت خاتمه نمی‌یابد، گفت: فرض ما براین است که آنچه که بین سرمایه گذاران و دولت تفاهم می‌شود، لازم‌الاجراست و ادامه پیدا خواهد کرد، بنابراین قرار نیست این سرمایه گذاری را متوقف کنیم.

وی افزود: البته همه دولت‌ها از کار خوب حمایت می‌کنند. با توجه به این‌که خدمات ترانزیت هوایی در این سال‌ها مورد غفلت قرار گرفته است، این پروژه می‌تواند کمک شایانی به بخش هوانوردی کند، بنابراین باید مورد توجه دولت باشد.