شناسهٔ خبر: 93714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تصویب در جلسه کمیته سیما و منظر شهری اردبیل ؛

یادمان شهدای نیروی دریایی، ناوشکن سبلان در اردبیل نصب می شود

جلسه کمیته سیما و منظر شهری اردبیل 1 با تصویب در جلسه کمیته ارتقای کیفی سیما و منظر شهری اردبیل طرح یادمان شهدای نیروی دریایی، ناوشکن سبلان در اردبیل نصب می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، محمود حسین زاده رئیس اداره معماری طراحی شهری و بافت های واجد ارزش راه و شهرسازی اردبیل اظهارکرد: به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش مستقر در استان اردبیل و با هماهنگی مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری طرح المان شهدای نیروی دریایی با نماد و سمبل ناوشکن سبلان با حضور اعضا در جلسه کمیته ارتقاء کیفی سیما و منظر شهری مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: بر اساس دعوت و هماهنگی قبلی با اعضاء کمیته و پس از ارائه توضیحات فنی و مهندسی از سوی نمایندگان ارتش و بحث و بررسی های کارشناسی و ارائه دیدگاههای اعضاء جلسه با رعایت مسائل ذکر شده و پس از اصلاح موارد، طرح کلی مورد تصویب قرار گرفت و موضوع جهت طی سایر مراحل قانونی به استانداری و شهرداری ابلاغ شد.

ناخدایکم علی شکری رئیس دفتر نمایندگی نیروی دریایی راهبردی ارتش در استان اردبیل نیز در این جلسه وجود شش شهید والامقام نیروی دریایی ارتش را از خطه قهرمانان و پهلوانان اردبیل یادآور شد و افزود: هیچ یادبود و نشانی از این شهدا را در اردبیل شاهد نیستیم و قرار است در کنار یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش در استان میدان سینا را به یاد این شهدا نام‌گذاری کرده و به جاودانگی و ماندگاری نام و خاطره این شهدا کمک کنیم.

وی افزود: در کنار این یادمان سردیس ناخدا هوشنگ صمدی فرمانده تکاوران نیروی دریایی نیز در این میدان نصب و رونمایی خواهد شد تا همه با زندگینامه این فرمانده رشید که در آزادسازی خرمشهر مجاهدتی ماندگار داشته، آشنا شوند.