شناسهٔ خبر: 93728 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی امسال انجام شد؛

حذف و اصلاح ۴ نقطه حادثه خیز در محورهای فاروج(خراسان شمالی)

اصلاح ۲ نقطه حادثه خیز در محور میرجاوه – خاش مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج گفت: چهار نقطه پرتصادف در محور اصلی و فرعی این شهرستان طی امسال حذف و اصلاح شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان‌‌شمالی)، مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج گفت: چهار نقطه پرتصادف در محور اصلی و فرعی این شهرستان حذف و اصلاح شده است.

 جواد جعفری افزود: نقاط پرتصادف در بزرگراه آسیایی و محورهای فرعی چری، یام و نجف آباد اصلاح شده است.

وی گفت: به منظور ارتقای ایمنی تردد در جاده های این شهرستان، سال گذشته اصلاح شيب شيرواني در چهار کیلومتر از محورهای این شهرستان اجرا شد.

وی اجرای خط کشی سرد و گرم در ۴۷ کیلومتر محور اصلی و فرعی، ایمن سازی و نصب حفاظ بر روی ۲ دستگاه پل بزرگ و ارتقاء و بهسازی حفاظ کناری و میانی به طول ۲.۸ کیلومتر را از دیگر اقدامات در شهرستان عنوان کرد.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج گفت: تامین روشنایی نقطه ای در دوربرگردان نجف آباد از دیگر اقداماتی است که برای تامین تردد کاربران جاده ای شهرستان انجام شد.

جعفری با اشاره به اجرای طرح ابرار در فاروج گفت: پارسال آسفالت وارتقاء محورهای روستایی به طول پنج کیلومتر از محور پیرعلی در قالب طرح ابرار اجرا شد.

وی اظهار داشت: تعریض و ارتقای محورهای روستایی به طول چهار کیلومتر، لکه گیری هندسی سطح جاده ها به میزان ۴۴ هزار و ۶۳۹ مترمربع، تسطیح و تیغ زنی جاده های شنی به طول ۱۵۰ کیلومتر، ترانشه برداری ۱۰ کیلومتر از جاده ها و احداث ۲ دستگاه ابنیه فنی (پل) در محورهای یام و مسیر سلیمان آباد از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای فاروج با اشاره به اجرای طرح زمستانه سال۹۹ اظهار داشت: سال گذشته راهداران شهرستان نسبت به برفروبی و عملیات راهداری در جاده ها به طول ۲ هزار و ۱۷۵ کیلومتر اقدام کردند و در این زمینه ۸۵۰ تن شن و نمک در جاده های استان پاشیده شده است.

 جعفری با اشاره به اهداف شاخص امسال گفت:  ۱۰۰کیلومتر خط کشی، تهیه ونصب و بهسازی ۲۰۰۰ تابلو علایم ایمنی جاده ای، رفع ۷نقطه پرتصادف، ایمن سازی ۳پل برگر-خیرآباد- پل مرغزار، آسفالت ۱۲کیلومتر محورهای روستایی فرهادان-قوشخانه-آق چشمه-شیرغان-خرق-بام ، آسفالت ۴کیلومتر محور روستایی امیر آباد-جنجال آباد،تسطیح و تیغ زنی حاشیه جاده به طول ۱۵۰کیلومتر، ترانشه برداری ۴کیلومتر محور روستایی آق چشمه –شیرغان، احداث ۶پل در محور آق چشمه – پسکن و... در دستور کار قرار دارد.