شناسهٔ خبر: 93739 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مديريت بحران و پدافند غيرعامل :

دومين برج مراقبت پرواز سيار ايرانی در آستانه تحويل به شرکت فرودگاه هاست

فرشید گلیج بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده ميان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و صاايران، دومين برج سيار مراقبت پرواز ساخت داخل به زودی تحويل می‌شود و تا پايان امسال هر سه ماه يک دستگاه از اين سامانه در اختيار شرکت فرودگاه ها قرار می گيرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرشيد گليج، مديرکل دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل، با اعلام اين خبر توضيح داد: به دنبال امضاي تفاهم‌نامه همکاري ميان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران و شرکت صنايع مخابرات صاايران با موضوع طراحي و ساخت برج مراقبت پرواز سيار، نخستين دستگاه از اين سامانه سال گذشته رونمايي و تحويل شرکت شد .

گليج افزود: در اين راستا همچنين مسعود نيکبخت، معاون عمليات هوانوردي به همراه مديران کل کنترل ترافيک هوايي و دفتر مقررات فرودگاهي، مديريت بحران و پدافند غيرعامل و روساي ادارات حوزه عمليات هوانوردي و فرودگاهي امروز ضمن ديدار با مديرعامل جديد صنايع مخابرات ايران صاايران از نزديک در جريان مراحل ساخت و طراحي اين سامانه قرار گرفتند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وي گفت: بر اساس قرارداد  منعقد شده، دستگاه برج سيار مراقبت پرواز دوم در شرف تحويل است و تا آخر سال ۱۴۰۰ هر سه ماه يک دستگاه در اختيار شرکت فرودگاه‌ها قرار خواهد گرفت.