شناسهٔ خبر: 93745 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عنوان کرد؛

حفظ ایمنی راه‌های مازندران، مشارکت و همراهی همه دستگاه‌های ذی‌ربط را می‌طلبد

مهندس نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: حفظ ایمنی راه‌های استان نیاز به مشارکت و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(مازندران)، عباسعلی نجفی اظهار داشت: برنامه ریزی مناسب برای احداث باند های کندرو و تندرو در محدوده طرح های هادی روستایی، برخورد قانونی با معادن فاقد راه های دسترسی مناسب و نیز لزوم نظارت های مضاعف به منظور کنترل و اعمال قانون تخلفات رانندگان باری نظیر حمل بار اضافه، عدم رعایت مقررات ترافیکی، عدم رعایت مقررات مربوط به مهار بار بخصوص در مبدا بارگیری و ... در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان مورد بررسی قرار گرفت.

نجفی ضمن اشاره به اقدامات آشکار سازی نقاط پرتصادف در محورهای استان گفت: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر تصادف به صورت زود بازده از جمله نصب تابلوها و علائم آشکارساز و هشدار دهنده و رفع اختلاف سطح به منظور تردد ایمن رانندگان و سایر کاربران جاده ای به اجرا در آورده است.

وی در این کمیسیون علاوه بر موارد یاد شده بر اجرای طرح های ایمن سازی در محل پروژه های در حال ساخت تا زمان تکمیل پروژه نیز تاکید شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و افزود: می توان با بکارگیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم. 

 وی در خاتمه تصريح كرد: با توجه به کاهش کشته شدگان سوانح رانندگی استان مازندران در پنج سال متوالی منتهی به امسال، اميدواريم ضمن تشریک مساعی کلیه ارگان های ذیربط در زمینه ارتقای ایمنی تردد و مدیریت سوانح رانندگی احتمالی و نیز رعایت قوانین و مقررات ترافیکی توسط کلیه کاربران جاده ای و معابر درون شهری، در سال ۱۴۰۰ نیز با وجود افزایش فزاینده ترددها، شاهد استمرار روند کاهشی تصادفات در استان باشیم.