شناسهٔ خبر: 93752 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ابلاغ ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های بازآفرینی‌شهری خراسان شمالی

ابلاغ 110 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های بازآفرینی شهری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ابلاغ و مصوب شدن ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، قاسم قاسمی اظهار داشت: ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان مصوب و ابلاغ شد که با هماهنگی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بازآفرینی شهرستان ها و استان می‌بایست جذب شود.

وی افزود: برای این ۱۱۰ میلیارد ریال ۱۱ پروژه بازآفرینی در سال ۱۴۰۰ تعریف شده است که از این تعداد ۵ پروژه در شهر بجنورد، ۴ پروژه در شهر شیروان و ۲ پروژه نیز در شهر اسفراین اجرا خواهد شد.

 قاسمی به ۵ پروژه شهرستان بجنورد اشاره کرد و افزود:  ۵ پروژه مذکور در این شهر شامل تکمیل و احداث مجتمع ورزشی فرهنگی جوادیه، تکمیل و احداث سالن ورزشی باقرخان ۲، کمک به اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه، تکمیل و احداث خانه محله صادقیه و اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاضلاب بافت فرسوده ارمفان بجنورد است.

وی تصریح کرد: بهسازی پیاده رو حد فاصل خیابان فرومندی و خیابان امام خمینی(ره) و کمک به بهسازی معابر قلعه کریم از پروژه‌های بازآفرینی شهری شهرستان اسفراین و تکمیل و ساماندهی و بهسازی معابر زمین کشوری، احداث خانه فرهنگ زمین کشوری، احداث پایگاه خدمات اجتماعی زمین کشوری و زیرسازی و جدول‌گذاری معابر حکیم شیروان نیز از پروژه‌های بازآفرینی شهری شهرستان شیروان است که برای سال ۱۴۰۰ تعریف شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی عنوان کرد: دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان و شهرستان‌ها تلاش را در راستای جذب اعتبارات پروژه‌های بازآفرینی شهری استان مضاعف کنند.

گفتنی است فرمانداران هر شهرستان به عنوان رئیس ستاد بازآفرینی شهرستان‌ها و شهرداران به عنوان دبیران ستاد شهرستانی نسبت به برگزاری ستادهای شهرستانی اقدام خواهند کرد.