شناسهٔ خبر: 93755 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

جو پایدار و افزایش نسبی دما در اکثر نقاط کشور/ کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در استان‌های شمالی

تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام این مطلب که دما در بیشتر مناطق کشور گرم می‌شود، وزش بادهای شدید در مناطق زابل، خوزستان و ایلام را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز نهم خرداد و روزهای آتی، اعلام کرد.

رفیعی گفت: از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود. اما از بعدازظهر امروز و روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی بر روی دریای خزر، در استان‌های ساحلی این دریا همین‌طور اردبیل و خراسان شمالی کاهش دمای بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه در استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده همراه با رگبار و رعد‌وبرق رخ می‌دهد. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برای منطقه زابل و استان‌های خوزستان و ایلام در بعضی از ساعات وزش باد شدید که احتمال خیزش گرد و خاک را به همراه دارد، پیش‌بینی می‌شود.  آب‌های خلیج فارس و شرق دریای عمان نیز از بعد از ظهر روز دوشنبه و سه‌شنبه مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران امروز صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد است. حداکثر دما در تهران امروز به ۳۷ درجه بالای صفر رسیده و حداقل دما امروز ۲۵ درجه ثبت شده است. فردا نیزشرایط به همین شکل خواهد بود.

وی افزود: از بین مراکز استان‌ها امروز خنک‌ترین مرکز استان شهرکرد با دمای حداقل ۵ درجه بالای صفر و بعد از شهرکرد همدان و سنندج  با دمای ۱۰ درجه بالای صفر بوده‌ است. گرمترین مرکز استان نیز دیروز اهواز با دمای حداکثر ۴۶ درجه بالای صفر ثبت شده است.