شناسهٔ خبر: 93766 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برای نخستین بار در کشور:

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم به تجیهزات بروز و جهانی کشش پیچ و مهره مجهز شد

مجیدرضا نصرآبادی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این استان به تجهیزات استاندارد و بروز جهان در کشش پیچ، مهره و پیچ همراه مهره بسته شده در انواع اندازه‌ها مجهز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید‌رضا نصرآبادی گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم آمادگی دارد آزمایش‎های تخصصی در خصوص کشش پیچ، مهره و پیچ همراه با مهره بسته شده در اندازه‎های مختلف را برای تمام متقاضیان سراسر کشور مطابق با استانداردهای روز دنیا در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

نصرآبادی افزود:با تجهیز این آزمایشگاه به تجهیزات بروز دنیا و استاندارد در زمینه کنترل استحکام کشش پیچ و مهره، یکی از دغدغه‌های اصلی در زمینه کنترل کیفیت پیچ و مهره‌های مصرفی در صنایع، ساختمان سازی و پروژه‎های عمرانی در سراسر کشور پاسخ داده شده است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم اضافه کرد: انجام آزمایش‎های کشش پیچ و مهره با توجه به استاندارهای DIN – ASTM A۴۹۰ – ASTM A۳۲۵ – ISO۸۹۸ یکی از مشخصه‌های فیزیکی پیچ‌ها و مهره‌ها استحکام کششی است که عملا کنترل کیفیت پیچ و مهره‌ها خصوصا در مورد پیچ‌های کوتاه‌تر از ۶ سانتی متر که در گذشته قابل آزمون نبود ، با نوآوری و تجهیز آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم هم اکنون میسر شده است.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن این توانمندی به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم زنجیره کنترل کیفی مقاطع فولادی و میلگرد و پیچ و مهره در کشور کامل‌تر شد.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیر آزماشگاه فنی و مکانیک خاک استان قم همچنین گفت: در سال گذشته این آزمایشگاه نیز تجهیزات آزمون خم و باز خم مقاطع فولادی را راه اندازی کرده بود که نقش بسزائی در ارتقاء کیفی مصالح مصرفی فولادی و اطمینان بخشی در مصرف کنندگان و صاحبان صنایع در کشور داشته است.