شناسهٔ خبر: 93770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۴۳ برابری صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

میرجاوه.jpeg رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۹ هزار و ۷۱۰ تن کالا در  دو ماهه امسال از طریق این پایانه مرزی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با سه هزار تن افزایش ۴۳ برابری را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۹ هزار و ۷۱۰ تن کالا در  دو ماهه امسال از طریق این پایانه مرزی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با سه هزار تن افزایش ۴۳ برابری را نشان می دهد.

مسعود نکودری گاز مایع، هیدروکربن و قیر را از عمده کالاهای صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه در این مدت ذکر کرد و افزود: این پایانه مرزی از جایگاه ویژه ای از لحاظ حمل و نقل، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است به طوری که با برنامه ریزی و استفاده از فرصت های در نظر گرفته شده در چهارچوب همکاری و توافقنامه های فی مابین، سود سرشاری عاید کشور خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۲۹ هزار و ۷۱۰ تن کالا در  دو ماهه سال جاری از طریق این پایانه مرزی به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با سه هزار تن افزایش ۴۳ برابری را نشان می دهد.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس تصمیمات مدیریت کرونا استانی در حال حاضر تنها حوزه کالا در بخش های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت از طریق این پایانه مرزی امکان پذیر است و ورود مسافر پاکستانی به داخل خاک کشور بمنظور جلوگیری از شیوع کرونا هندی از ۷ اردیبهشت ماه سال ممنوع اعلام شده است.

وی از واردات ۲۲ هزار و ۶۱ تن کالا در دو سال جاری از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور خبر داد و افزود: برنج، کنجد و نارنگی عمده کالاهای وارداتی این پایانه مرزی را در این مدت تشکیل می دهند.

نکودری بیان کرد: مجموع ترانزیت انجام شده در پایانه مرزی میرجاوه نیز در این مدت ۵۵ هزار و ۳۱۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰ برابری را نشان می دهد.