شناسهٔ خبر: 93780 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه رشت خبر داد:‌

پروژه نصب سامانه ILS فرودگاه رشت آماده افتتاح رسمی است/ رایزنی برای برقراری پرواز از رشت به کشورهای CIS

فرودگاه رشت مديرکل فرودگاه رشت از پايان عمليات اجرايی و نيز انجام فلايت چک نصب سامانه کمک ناوبری ILS اين فرودگاه خبر داد.

 سید محسن میرحسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه سیستم ILS موجود در فرودگاه رشت از سال ۱۳۸۰ فعال و با گذشت زمان مستهلک شده بود، نصب ILS جدید و پیشرفته فرودگاه را از شش ماه پیش آغاز کردیم که با انجام وارسی پروازی اکنون آماده افتتاح رسمی است.

مدیرکل فرودگاه رشت ادامه داد: با توجه به وجود چراغ‌های تقرب دقیق پرواز و سیستم RVR با بهره‌برداری از این سامانه دید افقی از ۱۲۰۰ به ۵۵۰ متر بهبود پیدا می‌کند.

وی همچنین از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه استریپ‌سازی، زهکشی سطح پروازی، جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب فرودگاه رشت خبر داد.

میرحسینی افزود: با انجام مذاکره‌های لازم، فرودگاه رشت بیس هواپیمای ATR ایران‌ایر  می‌شود. با تحقق این امر روزانه سه پرواز منظم به مقصد تهران علاوه بر پروازهای برنامه‌ای هفتگی برقرار خواهد شد و جایگاه فرودگاه رشت از نظر تعداد پروازها از رتبه فعلی در بین فرودگاه‌های کشور، به میزان قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.

مدیرکل فرودگاه رشت گفت: اکنون از فرودگاه رشت به ۱۰ مقصد پرواز انجام می‌شود و رایرنی‌های لازم در خصوص برقراری پرواز به مقصد کشور آذربایجان و حوزه CIS درحال پیگیری است.

وی همچنین عنوان کرد: با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، انجام پنج پروژه بهسازی فرودگاه رشت شامل پوشش تصویری و روشنایی جاده حفاظتی به طول ۱۴ کیلومتر، توسعه ساختمان اداری و نمازخانه، محصور کردن ۱۰ هکتار از اراضی فرودگاه، ساخت و تجهیز پست برق و بهسازی نمای ترمینال خارجی  تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل فرودگاه رشت همچنین از  برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت افزایش درآمدهای غیرهوانوردی، توسعه هوانوردی عمومی در استان و بهسازی ترمینال داخلی و هوشمندسازی فرودگاه درسال جاری خبر داد.