شناسهٔ خبر: 93781 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

مدیران وزارتخانه در آزمون سنجش شایستگی مدیران ارزیابی می شوند/ اهدای گواهینامه به مدیران شایسته در مراسمی با حضور مقام عالی وزارت

نعمت الله ترکی معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری جهت تامین و تربیت مدیران آینده، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی طرح سنجش شایستگی مدیران را به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد داد.

نعمت الله ترکی؛ معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مورد طرح سنجش شایستگی مدیران گفت: در راستای اجرای بند ۴ سیاست های کلی ابلاغی رهبری که بر دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در میان مدیران تاکید دارد و به استناد بند ۱۱ ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵ و ۶ خدمات مدیریت کشوری، طرح سنجش شایستگی مدیران جهت تامین و تربیت مدیران آینده توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی به وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: این طرح راهبردی و استراتژیک در مسیر توسعه منابع انسانی پیگیری می شود که در مرحله اول معاونین مدیران کل ستاد و استان ها که سابقه کاری آنها بین ۱۰ تا ۲۵ سال بود، انتخاب شدند. سپس از نظر مدرک و رشته تحصیلی منطبق با ماموریت های وزارتخانه شناسایی شدند، بعد از شناسایی در کانون ارزیابی و توسعه شایستگی وزارت راه توسط ارزیابان برجسته مورد ارزیابی قرار گرفتند که پس از این مرحله افراد وارد مرحله آموزش شدند که هدف از اجرای این مرحله این بود که زیر نظر اساتید برجسته کشوری با تکنیک ها و روش های نوین مدیریتی  آشنا شوند.

ترکی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، ادارات کل استان ها به صورت مجازی و مدیران ستادی به شکل حضوری در این دوره ها شرکت کردند، بعد از اتمام دوره آموزشی امروز آزمون جامع دوره آموزشی تربیت مدیران آینده برگزار می شود که نتایج آن اعلام خواهد  شد.

معاون توسعه مديريت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: این آزمون به شکل کاملا تحلیلی است که شرکت کنندگان باید بر اساس مواردی که در دوره ها آموخته اند تحلیل خود را در مورد سوالات ارائه کنند.

وی به این نکته هم اشاره کرد که در انتهای دوره به پذیرفته شدگان مدرک پذیرش آزمون جامع اعطا می شود.

ترکی توضیح داد: در گام نهایی که در جهت تربیت مدیران آینده قدم بر می داریم هدف ما انتقال تجربه است که در این مرحله سلسله نشست‌های تخصصی هم اندیشی با مسئولین عالی رتبه کشوری با هدف انتقال دانش و تجربه برنامه ریزی شده است تا چالش هایی که در دوران مدیریت خودشان داشتند و کارهایی که در جهت حل آن مشکلات انجام دادند به مدیران آینده منتقل کنند.

وی در خاتمه اظهار داشت: جلسه نهایی با حضور وزیر برگزار خواهد شد که در این جلسه از افرادی که تمام مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشته اند تقدیر شده و همچنین گواهینامه مدیران آینده را از مقام عالی وزارت دریافت خواهند کرد.