شناسهٔ خبر: 93826 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

پیش‌بینی جوی پایدار برای بیشتر مناطق کشور/خیزش گردوخاک در زابل، کرمان و خوزستان/کاهش ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی جوی آرام برای بیشتر مناطق کشور از خیزش گردوخاک در غرب، شمال‌غرب، همچنین استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و کرمان خبر داد.

  فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۱ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای امروز و چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی پایدار پیش‌بینی شده است. همچنین امروز در برخی نقاط شرق دریای‌خزر، خراسان‌شمالی و خراسان رضوی انتظار بارش‌های پراکنده وجود دارد که این وضعیت برای فردا در خراسان رضوی تداوم می‌یابد.

گودرزی ادامه داد: روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در برخی نواحی سواحل دریای‌خزر، انتظار بارش‌های پراکنده را داریم. امروز و فردا، دمای هوا در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به سبب وزش بادهای گرم جنوبی ۷ تا ۱۲ درجه افزایش خواهد داشت. مجددا از روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل، شرق کرمان، وزش باد و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. همچنین از امروز تا پنجشنبه خوزستان افزایش باد را دارد و خیزش گردوخاک در آن منطقه پیش‌بینی شده است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، برای امروز و فردا در مناطقی از غرب و شمال‌غرب کشور خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است و احتمال کاهش دید در این مناطق وجود دارد. به همین منظور، رانندگانی که قصد تردد در مناطق با خیزش گردوخاک را دارند حتما تمهیدات لازم را در این باره بیندیشند.

گودرزی ادامه داد: روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه، آب‌های دریای‌خزر، مواج و متلاطم است. ضمن آنکه از امروز تا روز جمعه، آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم می‌شود. بنابراین علاوه بر آنکه دریا شرایط صیادی را ندارد، ممنوعیت شنا کردن و تردد با شناورهای سبک در آب‌های جنوب وجود دارد.