شناسهٔ خبر: 93846 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:‌

در اولویت داشتن ۱۶۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان زنجان در طرح "راهداری محوری"/ نیاز به اعتبار ۳۳۰ میلیارد تومانی برای طرح‌های راهداری استان در سال ۱۴۰۰

عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در مورد این طرح گفت: از اول اردیبهشت ماه شروع و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان شهریورماه به اتمام می رسد.

عبدالحسین علی اکبری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مورد اجرای طرح راهداری محوری در این استان گفت: این طرح از اول اردیبهشت‌ماه در محورهای استان شروع  و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان شهریورماه و در غیر این صورت با ناپایدار بودن وضعیت جوی انجام آن تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ۱۶۲۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان در اولویت قرار دارند که آزادراه‌های زنجان-قزوین، زنجان-تبریز و قزوین-زنجان و بخشی از راه‌های شریانی بین استانی زنجان-بیجار، قیدار-همدان، قیدار-سلطانیه و سلطانیه-همدان در اهم آنها قرار دارند.

علی‌اکبری افزود: در عملیات راهداری محوری سعی می‌شود تا کیفیت راه‌ها به حد زمان ساخت برسد و ارتقای ایمنی محورها، تسطیح حریم، تسطیح اصلاح افتادگی شانه‌ها، لکه‌گیری آسفالت، تنقیه، مرمت، خط کشی و اصلاح پاکسازی دهانه پل‌ها از جمله فعالیت‌ها در اجرای این طرح در استان است.

مدیرکل راهداری استان زنجان اضافه کرد: ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از جمله گریدر، لودر و کامیون  و ۱۵۰ نفر نیروی اپراتور راهداری در این طرح فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در طرح راهداری محوری استان زنجان تشریح کرد: از اول اردیبهشت‌ماه تا اول خردادماه بیش از ۶ هزار مترمربع لکه‌گیری و چاله پرکنی، ۵۰۰۰ تن آسفالت در روکش‌های مقطعی، ۵ کیلومتر درزگیری، پاکسازی ۴۸۰ کیلومتر شانه‌ها و حریم جاده‌ها، ۱۲۶ کیلومتر تسطیح و اصلاح جاده‌ها، ۷۷ کیلومتر شانه‌سازی و اصلاح افتادگی، ۶۲ کیلومتر ترمیم خط کشی‌ها، ۳۰۰۰ متر رنگ‌آمیزی آزادراه‌ها جهت آشکارسازی و زیباسازی انجام شده است.

علی اکبری در مورد میزان اعتبار تخصیص داده شده برای اجرای این طرح در استان گفت: اعتبار خاصی به این طرح اختصاص داده نشده اما بودجه این طرح از اعتبارات تخصیص داده شده به طرح‌های دیگر بوده و نیروی انسانی آن هم از پرسنل طرف قرارداد با راهداری تامین شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه عمده پروژه‌های مهم سال ۱۴۰۰ که بخشی از آن ادامه پروژه‌های سال‌های گذشته است، اظهار کرد:‌ در این زمینه ۱۱۰ کیلومتر نوسازی مخزنی بتونی در وسط آزادراه زنجان-قزوین که هزینه آن در سال ۱۳۹۸ حدود ۴۸ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که پیشرفت فیزیکی حدود ۶۵ درصدی دارد. 

وی ادامه داد:‌ لکه‌گیری‌های اساسی در آزادراه زنجان-قزوین در مقاطعی که دارای خرابی شدید است و تامین روشنایی در این آزادراه که هزینه آن بالغ بر حدود ۱۲ میلیارد تومان و در ازای ۳۰ کیلومتر قرارداد منعقد شده است، بخشی از آن به نتیجه رسیده و کار در بخش دیگر همچنان ادامه دارد.

علی اکبری در پایان با اشاره به انجام آسفالت در برخی راه‌های روستایی در انجام این طرح گفت: در این زمینه همچنین ایمن سازی نقاط حادثه خیز در محور قدیم زنجان-تاکستان در برنامه قرار دارد که هزینه آن بالغ بر ۶ میلیارد تومان است.  همچنین درر مورد آزادراه زنجان-تبریز هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که در مجموع برای اجرای طزح های سال ۱۴۰۰ نیازمند ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.