شناسهٔ خبر: 93857 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران:

۴۹۰ ميليارد ریال پروژه جديد در فرودگاه سردار جنگل رشت افتتاح می‌شود

سیاوش امیرمکری هفت پروژه مهم فرودگاهی به ارزش ۴۹۰ ميليارد ریال توسط معاون رئيس جمهوری و با حضور مقامات استانی فردا در فرودگاه سردار جنگل رشت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: نصب و راه‌اندازی سامانه کمک ناوبری ILS/DME به ارزش ریالی ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یکی از مهم‌ترین پروژ‌هایی است که فردا ۱۲ خرداد افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با بهره‌برداری از سامانه مذکور و با توجه به وجود RVR و سامانه کمک بصری PALS، دید افقی این فرودگاه از ۱۲۰۰ متر به ۵۵۰ متر بهبود خواهد یافت که ضمن ارتقای ضریب ایمنی فرودگاه، تاخیرات و ابطالی پروازها کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها در خصوص دیگر پروژه‌های آماده افتتاح به احداث نمازخانه به مساحت ۲۵۰ مترمربع و توسعه ساختمان اداری به ارزش ۲۵ میلیارد ریال، احداث و تجهیز ساختمان پست برق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال، نصب روشنایی و پوشش تصویری جاده حفاظتی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال، محصور و دیوارکشی ۱۰ هکتار از اراضی خریداری شده اطراف فرودگاه سردار‌ جنگل رشت به ارزش ۲۰ میلیارد ریال و بهسازی نمای ترمینال خارجی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

به گفته‌ وی تمامی این پروژه‌ها از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، گفتنی است؛ (Instrument Landing System (ILS یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین دستگاه‌های ناوبری، جهت نشستن هواپیما در فرودگاه‌های پرترافیک و فرودگاه‌های با شرایط جوی نامناسب است.