شناسهٔ خبر: 93861 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران:

دسترسی منطقه ویژه اقتصادی ری به آزادراه تهران-قم فراهم می‌شود/ موافقت با درخواست آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان عضو رسمی شورای‌عالی فنی و امور زیربنایی حمل‌ونقل

برگزاری یکصدوچهل و پنجمین نشست شورای عالی فنی امور زیربنایی رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، گفت: در جلسه یکصدوچهل‌و‌پنجم شورای‌عالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل، کلیات ایجاد دسترسی منطقه ویژه اقتصادی ری به آزادراه تهران-قم و همچنین عضویت رسمی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در شورای‌عالی مصوب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یکصد و چهل و پنجمین نشست شورای‌عالی فنی امور زیربنایی حمل‌و‌نقل، امروز ۱۱ خرداد به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و با حضور شهرام آدم‌نژاد معاون حمل‌و‌نقل و سایر اعضای شورای‌عالی فنی امور زیربنایی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی به شکل وبیناری برگزار شد.

در این نشست، طرح دسترسی منطقه ویژه اقتصادی ری به آزادراه تهران- قم و درخواست عضویت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در شورای‌عالی فنی امور زیربنایی بررسی و در خصوص آنها تصمیم‌گیری شد.  

رضا نفیسی رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در خصوص جزئیات این نشست و همچنین تصمیماتی که در این باره گرفته شد به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: موضوع اتصال منطقه ویژه اقتصادی ری به آزادراه تهران-قم در جلسات کمیته فنی طرح و در جلسه امروز شورای‌عالی فنی امور زیربنایی حمل‌ونقل کلیات دسترسی منطقه ویژه اقتصادی ری به آزادراه تهران-قم مصوب شد.

به گفته رئیس مركز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، موضوع مورد بررسی این بود که دسترسی به آزادراه ایجاد شود تا بتوانند بار ترافیکی کاهش یابد و وسایل نقلیه شخصی بتوانند به این آزادراه دسترسی داشته باشند.

نفسیی با اعلام اینکه در جلسه یکصد و چهل و پنجم شورای‌عالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل ایجاد دسترسی منطقه ویژه اقتصادی ری به آزادراه تهران- قم و احداث یک پل در این مسیر با رعایت اصول ایمنی مصوب شد، گفت: در این خصوص مقرر شد تا طرح موردنظر به شورای‌عالی فنی امور زیربنایی ارایه شود. همچنین مصوب شد تا نقشه‌های دقیق اجرایی این دسترسی و احداث پل به کمیته تخصصی ارایه شود تا طرح به اجرا گذاشته شود.

وی افزود: در خصوص درخواست عضویت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک فنی خاک در جلسات شورای عالی فنی و امور زیربنایی حمل و نقل، مقرر و مصوب شد که به شکل رسمی و به عنوان عضو رسمی، شرکت آزمایشگاه فنی  و مکانیک خاک در جلسات شورا حضور بهم برساند. اگرچه پیش تر نیز  در جلسات کارگروهای تخصصی همواره شرکت حضور داشت.

گفتنی است در این نشست، همچنین گزارشی از روند احداث خط متروی شاهین شهر به اصفهان ارایه شد.