شناسهٔ خبر: 93883 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:‌

اجرای "طرح راهداری محوری" در ۴۵۰ کیلومتر از راه های استان سیستان و بلوچستان / انجام ۱۳ فعالیت مهم راهداری در اجرای این طرح/ بازسازی ۴۲ دستگاه ماشین آلات با شروع این طرح

ایوب کرد.jpg مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح راهداری محوری از اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با کل کشور به دستور اداره کل راهداری در استان آغاز شده است.

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مورد اجرای طرح راهداری محوری در این استان گفت: طرح راهداری محوری از اردیبهشت ماه سال جاری همزمان با کل کشور به دستور  سازمان راهداری شروع شده و عمدتا در محورهای شریانی این استان به دلیل موقعیت راهبردی و ترانزیتی که دارند انجام می شود.

وی ادامه داد: این طرح در ۴۵۰ کیلومتر راه های استان اجرا شده است و  ۳۸۵ نفر نیروی راهدار برای انجام آن به کار گرفته شدند.  در این طرح همچنین از ۳۴۵ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری بهره می برند.

کرد افزود: ۱۳ فعالیت مهم راهداری در این طرح در حال انجام است که شامل ساماندهی تابلوها و علائم، ساماندهی گاردریل ها، ایمن سازی نقاط پرحادثه، لکه گیری، فرانشه برداری، اصلاح شیب شیروانی، اصلاح دید در نقاط با محدودیت دید، بازسازی و تسطیح حریم جاده، خانه سازی، تعمیر و اصلاح سیستم های روشنایی نقطه ای و مقطعی و تونل ها و تنقیه و تنظیم بستر پل ها، می شود که امیدواریم با افزایش ایمنی جاده ها شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

مدیرکل راهداری استان سیستان و بلوچستان اضافه کرد: مهم ترین محورهای درنظرگرفته شده برای اجرای این طرح خاج-میرجاوه، زهک-گزینک، زاهدان-نهبندان، زاهدان-زابل و خارک-زاهدان است که امیدواریم در کمترین زمان بتوانیم این ۴۵۰ کیلومتر را پوشش دهیم.

وی در مورد کارهای انجام شده در این طرح توضیح داد: بازسازی ۴۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، تسطیح ۱۰۰ کیلومتر محورهای شریانی بین شهری و ۲۰۰ کیلومتر محورهای پرترافیک روستایی برای آماده سازی روکش، تعمیرات ۶ دستگاه پل های مهم، مرمت و بازسازی ۲۵۰۰ کیلومتر تابلو و خط کشی و اجرای جداکننده های بین دو باند (نیوجرسی) تا به حال در طرح راهداری محوری انجام شده است.

کرد در پایان گفت: هیچ اعتباری به این طرح اختصاص پیدا نکرده است و این طرح در استان سیسان و بلوچستان به صورت کاملا امانی انجام می شود.