شناسهٔ خبر: 93906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در صورت تخصیص اعتبار؛

بیش از ۷ هزار کیلومتر راه روستایی احداث می شود

راه روستایی الیگودرز.jpg  مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم، امسال بیش از ۷ هزار کیلومتر راه روستایی در کشور احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، علی خانقایی در بازدید از محورهای روستایی شهرستان های نیر،خلخال و پروژه هیر دربند استان اردبیل اظهار داشت: در کشور ۷ هزارو ۶۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که در یک برنامه ۵ ساله پروژه های مربوط به بهسازی راه‌ها انجام خواهد شد.
وی از برنامه ریزی برای ساخت حدود ۱۵۰ کیلومتر راه به ویژه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل طی امسال خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش راهداران دیار سبلان ساخت و توسعه راه‌های روستایی از شتاب بسیار خوبی برخوردار است که در همین راستا سال گذشته نیز ۵۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است.
مدیرکل دفتر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای از مسئولان استانی خواست با توجه به ردیف های اعتباری پیش بینی شده در بودجه از ۴ محل محرومیت زدایی، جدول ده یک ساخت راه‌های روستایی، اعتبارات تملک دارایی و توازن نسبت به تخصیص اعتبارات لازم اهتمام ویژه ای داشته باشند.
خانقایی اظهار امیدواری کرد با حمایت های لازم از سوی سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای و تحقق اهداف استان اردبیل در ساخت راه‌های روستایی شاهد رضایت مندی اهالی شریف و ساکن در روستاها باشیم.
وی با بیان اینکه ۵۸ درصد راه‌های روستایی استان اردبیل دارای آسفالت است افزود: استان اردبیل ۴ هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی دارد که از این میزان ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر از آسفالت مناسب برخوردار است.