شناسهٔ خبر: 93910 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ماندگاری هوا و جوی پایدار برای بیشتر مناطق کشور/کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل/خیزش گردوخاک در زابل، خوزستان، کرمان، شرق،غرب و شمال‌غرب کشور

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی از ماندگاری هوا و جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور خبر داد و برای زابل، خوزستان، کرمان، شرق، غرب و شمال‌غرب کشور خیزش گردوخاک را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۳ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار، آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری هوای گرم پیش‌بینی شده است. همچنین در چند روز آینده به تناوب در سواحل دریای‌خزر، جنوب سیستان‌وبلوچستان، بلندی‌های کرمان و هرمزگان، بارش‌های پراکنده و گاهی رعدوبرق رخ می‌دهد.

گودرزی ادامه داد: امروز و فردا با توجه به شمالی شدن جریانات هوایی، دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه برای استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش می‌یابد و از شنبه تا سه‌شنبه هفته آتی ماندگاری هوای خنک برای آن مناطق تداوم دارد. از جمعه تا سه‌شنبه، شمال‌شرق نیز خنک‌ می‌شود.

به گفته وی، در سه روز آتی، در شرق کشور، منطقه زابل، کرمان، خوزستان، غرب و شمال‌غرب، افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی آن مناطق خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا دریای خزر، مواج و متلاطم است. از امروز تا اواسط هفته آینده، آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم می‌شود که حتما صیادان به این نکته توجه داشته باشند. تهران نیز امروز آسمانی صاف دارد و ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر دمای هوای پایتخت است.