شناسهٔ خبر: 93946 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش پراکنده در نوار ساحلی خزر و ارتفاعات البرز/وزش باد شدید در جنوب غرب و نوار شرقی/ هوای پایتخت خنک می شود

دماوند- آسمان- نیمه ابری- هوا- هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده در نوار ساحلی خزر و ارتفاعات البرز خبر داد و برای جنوب غرب و نوار شرقی کشور وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی؛ کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۴ خرداد و روزهای آتی اعلام کرد.

وی گفت: امروز در برخی از مناطق استان های واقع در نوار ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

گودرزی ادامه داد: جمعه در مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور به خصوص در ساعات بعدازظهر وزش بادهای شدید داریم که ممکن است در برخی نقاط موجب خیزش گردوخاک شود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: انتظار داریم شنبه در قالب مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی داشته باشیم و روز یکشنبه در مناطق غرب و جنوب غرب کشور وزش بادهای شدید سبب خیزش گردوخاک می شود که کاهش دید برای جاده های مواصلاتی در این مناطق خواهیم داشت.

گودرزی اشاره کرد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه به سبب عبور موج های ضعیفی از سوی نوار شمالی کشور در شمال استان هایی مثل اردبیل و آذربایجان شرقی بیشتر برای بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید و برای این مدت در استان های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز انتظار بارش های خیلی پراکنده، گاهی وزش بادهای شدید همراه با کاهش نسبی دما را پیش بینی می کنیم.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: امروز مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود و در در سه روز آینده قسمت های شرقی دریای عمان هم مواج پیش بینی می شود.

گودرزی در پایان گفت: در تهران امروز آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با گاهی افزایش باد خواهیم داست، امروز بیشینه دما هم در این شهر به ۳۹ درجه می رسد، البته هوای تهران فردا و پس فردا خنک تر خواهد شد.