شناسهٔ خبر: 93999 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اميرمکری در مراسم بهره‌برداری از سامانه کمک ناوبری فرودگاه رشت:

ايمنی و سلامت پروازها خط قرمز شرکت فرودگاه‌هاست

فرودگاه رشت رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران در مراسم بهره‌برداری از سامانه کمک ناوبری ILS/DME فرودگاه رشت که با حضور معاون رئيس جمهور انجام شد بر ارايه خدمات و سرويس‌های مطلوب، ايمنی و سلامت پروازها که در اولويت قرار داشته و خط قرمز این شرکت است،‌تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سياوش اميرمکري در مراسم بهره‌برداري از سامانه کمک ناوبري ILS/DME فرودگاه سردار‌جنگل رشت که با حضور محمد باقر نوبخت، معاون رييس جمهور برگزار شد، ضمن قدرداني از کارکنان متخصص ستاد و فرودگاه رشت عنوان کرد: در سال‌هاي اخير پروژه‌هاي متعددي در حوزه‌هاي زيرساختي فرودگاهي و هوانوردي در اين فرودگاه انجام شده و امروز شاهد بهره‌برداري از سامانه کمک ناوبري ILS/DME هستيم.  

اميرمکري تصريح کرد: هدف ما از اجراي پروژه‌هاي زيرساختي در حوزه هوانوردي و فرودگاهي، افزايش ظرفيت مسافري و ارتقاي خدمات فرودگاهي و ارتقاي ضريب ايمني و سلامت پرواز است و در کنار ارايه خدمات و سرويس‌هاي مطلوب، ايمني و سلامت پروازها در اولويت مهم‌تر شرکت و خط قرمز است. وي اظهار داشت: همه ما بايد با تلاش مضاعف، حساسيت بالا و احساس مسووليت در خصوص ايمني پرواز به وظايفمان عمل کنيم.  

وي با بيان اينکه بهسازي برج و اپروچ فرودگاه مهرآباد از مهم‌ترين پروژه‌هاي شرکت در سال‌هاي اخير بوده است، توضيح داد: اين پروژه بسيار حساس بود چراکه مهرآباد ۳۳۰ پرواز روزانه داشت و درگيري با شيوع ويروس کرونا نيز محدوديت‌هايي ايجاد کرده بود. در عين حال اين کار بسيار پيچيده و سخت با يک برنامه‌ريزي بسيار خوب و زحمات بسيار زياد به نتيجه رسيد.

اميرمکري اظهار داشت: به زودي با اطمينان بسيار بالا از توانمندي همکاران خود، يکي از پروژه‌هاي مهم فرودگاهي با عنوان بهسازي باند را در مهرآباد کليد مي‌زنيم. مقدمات اين طرح در يک سال گذشته فراهم شده و تا هشت ماه ديگر به بهره‌برداري خواهد رسيد. اين در حالي است که همزمان، ارايه خدمات در فرودگاه مهرآباد بايد بدون هيچگونه کمبودي انجام شود. با اجراي اين پروژه مهرآباد تا ۳۰ سال آينده مشکلي در نشست و برخاست پروازها نخواهد داشت.  

 اميراني: کاهش ابطالي پروازها و ايمني هرچه بيشتر با نصب ILS فرودگاه رشت  

همچنين در اين مراسم، محمد اميراني، عضو هيات مديره و راهبر عمليات هوانوردي در سخناني عنوان کرد: خريد تجهيزات نصب ILS فرودگاه رشت و سيويل ورک آن در مجموع ۳۵ ميليارد تومان هزينه در برداشته است.

عضو هيات مديره شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران افزود: آنچه اين پروژه را خاص مي کند، اهميت تجهيزات ايمني پرواز است و براي اجراي اين پروژه واحدهاي مختلف همکاري کردند تا ايمني و سلامت پرواز و کاهش لغو پروازهاي فرودگاه محقق شود.

وي ادامه داد: اين پروژه در حالي انجام شد که با محدوديت‌هاي حضور کارکنان به خاطر شيوع ويروس کرونا مواجه بوديم اما همه دست به دست هم دادند تا اين پروژه ظرف مدت کوتاهي بهره‌برداري شود.

تحقق فرود ايمن پروازهاي فرودگاه رشت با تلاش متخصصان گمنام ارتباطات و ناوبري

همچنين در اين مراسم، مسعود نيکبخت، معاون عمليات هوانوردي در سخناني تاکيد کرد: بيشترين لذت و آرامش از اين پروژه نصيب کنترلرها و خلبانان مي‌شود، زيرا لحظه فرود لحظه‌اي بحراني است و بايد پرواز با دقتی خاص هدايت شود تا ايمني به طور کامل تامين شود.

نيکبخت از متخصصان حوزه ناوبري هوايي و متخصصان الکترونيک به عنوان متخصصان و سربازان گمنامي ياد کرد که اين پروژه را با زحمت بسيار به ثمر رساندند و کار مهمي را انجام دادند.

همچنين در اين مراسم مديرکل فرودگاه رشت در سخناني تاکيد کرد: آنچه حلاوت بهره‌برداري اين پروژه را بيشتر مي‌کند اجراي کامل آن توسط متخصصان ايراني با صرفه‌جويي بالاي ارزي و کيفيتي بالاتر از نصب توسط شرکت‌هاي خارجي است.

ميرحسيني افزود: نصب اين سامانه نعمت بزرگي براي فرودگاه رشت است و نياز اين فرودگاه به تجهيزات سامانه کمک ناوبري را تا ۲۰ سال تامين کرده و نقش مهمي را در کاهش ابطال و تاخير پروازها ايفا مي‌کند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وي در ادامه به معرفي ساير پروژه‌هاي افتتاحي اين فرودگاه از جمله روشنايي و پوشش تصويري جاده حفاظتي، بهسازي نماي ترمينال خارجي، احداث نمازخانه و توسعه ساختمان اداري و احداث و تجهيز ساختمان پست‌برق پرداخت.