شناسهٔ خبر: 94001 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان خبر داد:

استفاده از ۷۰ دستگاه ماشین آلات و ۲۵۰ نیروی راهدار در طرح "راهداری محوری" استان خوزستان/۱۸۰۰ کیلومتر راه شریانی استان تحت پوشش این طرح قرار دارد

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان با اشاره به اجرای طرح راهداری محوری در ۴ محور شریانی استان، گفت: این طرح به منظور ارتقا ایمنی جاده‌ها طی ۳ ماه اجرایی می‌شود.

غلام‌عباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد اجرای طرح راهداری محوری در این استان گفت: این طرح در چهار کریدور شریانی استان با هدف تسریع در پیشبرد طرح‌های راهداری، ارتقا ايمنی و حفظ سلامت سفر كاربران جاده‌ای و تسهيل در عبور و مرور از اواخر اردیبهشت ماه در استان آغاز شده و طی حدود ۳ ماه تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح راهداری محوری از ظرفیت ۷۰ دستگاه ماشین آلات و ۲۵۰ نیروی راهدار استفاده می‌شود، افزود: در مرحله اول اجرای این طرح با استفاده از اعتبارات جاری و نگهداری راه‌های اداره كل، محورهای پرتردد و شریانی شامل محورهای اهواز-هفتکل، باغملک-ایذه، دهدز-اهواز، رامهرمز-بهبهان، اهواز-آبادان، اهواز-شوش و اندیمشک-پل زال از اواخر اردیبهشت تحت پوشش طرح راهداری محوری قرار گرفته است که از مجموع ۱۸۰۰ کیلومتر راه شریانی استان در فاز اول ۵۰۰ کیلومتر تحت عملیات این طرح قرار دارد.

بهرامی‌نیا تصریح کرد: طرح‌های راهداری محوری شامل لكه‌گيری و روكش آسفالت، چاله‌پركنی و درزگيری، نصب، رنگ آميزی و شست‌وشوی علائم، شانه‌سازی و اصلاح شيب شيروانی، ترانشه‌برداری، ساماندهی گاردریل‌ها، حذف و کاهش نقاط پرحادثه، شانه‌سازی، هرس درختان و غیره است که با اجرای آن‌ها شاهد افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات خواهیم بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان اضافه کرد: در هر یک از محورهای یاد شده ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های تابعه در حوزه استحفاظی مربوط به خود و یا به صورت مشارکتی با سایر ادارات شهرستان‌های همجوار نسبت به عملیات راهداری آن محور اقدام می‌کنند.

وی در پایان اشاره کرد: طرح‌های راهداری که ما در سال ۱۴۰۰ در استان در دست انجام داریم شامل بهسازی رویه راه‌ها، خط کشی راه‌های شریانی، بازسازی ماشین‌آلات فرسوده، اجرای حفاظ میانی راه و نواحی پرتگاهی منتهی به پل ها است.