شناسهٔ خبر: 94007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی مازندران خبر داد؛

انجام بهسازی راه روستایی آغوزدره بارکلا شهرستان گلوگاه

راه روستایی مازندران رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از پایان اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی آغوزدره شهرستان گلوگاه به طول بیش از ۱ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(مازندران)، سعید نصر رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از پایان اجرای عملیات بهسازی و روکش آسفالت راه روستایی آغوزدره شهرستان گلوگاه به طول بیش از ۱ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال خبر داد و گفت: مازندران با توجه به نوع اقلیم و شرایط توپوگرافی وبه تبع تنوع فرآورده‌های کشاورزی، مسئله راه‌های مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریع‌تر، آسان‌تر و در عین حال ارزان‌ترین فرآورده‌ها به بازار مصرف یکی از اصلی ترین دغدغه‌های ذهنی مسئولان استان و این اداره کل است.

وی در ادامه از اتمام عملیات روکش آسفالت محور روستایی آبگرم رینه لاریجان و بهسازی و آسفالت راه های روستایی آبمال – قادیکلا شهرستان قائمشهر، بورخیل به صنم شهرستان سوادکوه، استخر سر شهرستان سوادکوه و برنجستانک سوادکوه شمالی خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر اقدامات خوب و گسترده ای در زمینه بهسازی، ایمن سازی و آسفالت راه های روستایی در دست اجرا است.

 نصر اظهار تصریح کرد: ایمن سازی راه روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های این اداره کل را تشکیل داده که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علائم، شانه سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی و ... است.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی خاطر نشان ساخت: با توجه به این که حمل قسمت اعظمی از محصولات کشاورزی استان از طریق حمل و نقل جاده ای  انجام می شود، وجود زیر ساخت های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل ضروری است.

وی در خاتمه طول راه های روستایی مازندران را بیش از ۷۸۰۰ کیلومتر عنوان کرد.