شناسهٔ خبر: 94022 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

جو صاف در اکثر مناطق کشور/ وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک در برخی نقاط

تهران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارش پراکنده طی امروز در استان‌های شمالی و جنوبی کشور پیش‌بینی شده است، از مواج بودن خلیج فارس و دریای‌عمان خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۸ خرداد و روزهای آتی، توضیح داد.

رفیعی گفت: از امروز تا روز شنبه در بیشتر مناطق جوی آرام و آسمانی صاف خواهیم داشت. طی این مدت در مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران، و گلستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین در مناطق جنوبی کشور از جمله دامنه و ارتفاعات کرمان، شمال شرق هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد‌و‌برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. طی این مدت در مناطقی از استان های اردبیل و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، شمال خراسان رضوی و شمال خراسان شمالی نیز افزایش ابر، رعدوبرق و احتمال بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی محتمل است.

وی ادامه داد: از نظر شرایط دمایی روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش دمای ۵ تا ۷ درجه را در گیلان، مازندران، گلستان اردبیل، خراسان شمالی و خراسان رضوی انتظار داریم. همچنین امروز و فردا در برخی ساعات در مناطقی از شرق سمان، شرق خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل و از امروز تا پان هفته در مناطقی از خوزستان و ایلام وزش باد شدید که در برخی مناطق مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود، رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا روز جمعه شرق دریای عمان مواج است. طی این مدت خلیج فارس نیز به تناوب همین شرایط را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: تهران امروز و فردا آسمان صاف گاهی همراه با وزش باد را تجربه می‌کند. حداکثر دما امروز ۳۵ درجه سانتی گراد بالای صفر است و فردا صبح حداقل دما به ۲۳ درجه بالای صفر خواهد رسید.