شناسهٔ خبر: 94027 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهار محال و بختیاری خبر داد:

تامین ۱۶۰ میلیارد اعتبار برای اجرای طرح "راهداری محوری" در استان چهارمحال و بختیاری/ اختصاص ۱۵۷ دستگاه ماشین‌آلات سنگین در این طرح

عزيزالله روشن مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان چهار محال و بختیاری گفت: طرح راهداری محوری از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در استان آغاز شده است.

عزیزالله روشن، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهار محال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مورد طرح راهداری محوری در این استان گفت: این طرح از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در استان آغاز شده و قرار است تا پایان مردادماه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح در استان، رفع مشکلات موجود در محورهای شریانی استان جهت ارائه خدمات بهتر به مردم استان و کشور، برطرف کردن مشکلات موجود در راه‌ها و بالا بردن سطح ایمنی و کیفیت جاده‌ها است.

روشن افزود: تجهیزات و نیروی انسانی اختصاص داده شده به این طرح ۱۵۷ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین و ۲۰۰ نفر نیروی اپراتور راهدار است که البته برای اتمام طرح امکانات و نیروی راهدار بیشتری نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهار محال و بختیاری اضافه کرد: اعتبار لازم برای اجرای این طرح تا ۱۶۰ میلیارد ریال تامین شده است که البته برای اتمام این پروژه به بودجه بیشتری نیازمندیم.

وی در پایان اشاره کرد: عمده فعالیت‌های انجام شده در این طرح تا الان لکه‌گیری راه‌های استان،‌ خط کشی، تهیه و نصب تابلو اطلاعاتی، تهیه و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، تهیه و نصب چراغ چشمک‌زن، تعمیر و نگهداری روشنایی راه و تونل، اصلاح و ایمن‌سازی شیب شیروانی حاشیه راه‌ها، ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی، تهیه و نصب نیوجرسی، پاکسازی سطح راه، پاکسازی قنوها و آبروهای طولی، تنظیم سطح بستر حریم، شانه سازی، تعمیر و تکمیل پل ها، نصب نرده پل و احداث دیوار حائل در طول ۳۳۰ کیلومتر بوده است.