شناسهٔ خبر: 94030 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی خبر داد:

زیرپوشش قرار گرفتن ۴۵۰ کیلومتر از راه‌های استان خراسان جنوبی در طرح "راهداری محوری"/ برنامه‌ریزی برای اتمام طرح تا پایان خرداد ۱۴۰۰

جلال‌زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی اعلام کرد: طرح راهداری محوری از ابتدای اردیبهشت آغاز شده و تا پایان خرداد به اتمام می رسد.

اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در مورد اجرای طرح راهداری محوری در استان گفت: این طرح براساس دستورالعمل ابلاغی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همزمان با سراسر کشور از ابتدای اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است فاز اول در راه های شریانی تا پایان خرداد به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با توجه به پهناور بودن، بالا بودن سطح حوزه استحفاظی و وسعت راه های استان سعی ما بر این است که بتوانیم خودمان را به این برنامه‌ریزی برسانیم.

جلال‌زاده افزود: در طرح راهداری محوری قرار بر این است با تجمیع کل امکانات براساس پوشش یک محور تمرکز کار روی یک نقطه باشد که با این روش هم نمود کار راهداران بیشتر نمایان و هم در بازه زمانی کم مشکلات راه‌ها سریع‌تر حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی اضافه کرد: ۱۷۳ نفر راهدار در قالب ۴۱ گروه راهداری با ۱۸۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در ۴۵۰ کیلومتر طول راه‌های استان برای اجرای این طرح در حال فعالیت هستند.

وی اشاره کرد: اعتبار خاصی به طرح راهداری محوری اختصاص پیدا نکرده اما با استفاده از تجمیع اعتبارات طرح‌های ابلاغی دیگر اعتبار این طرح تامین شده است.

جلال‌زاده ابراز کرد: عمده فعالیت‌های انجام گرفته در طرح راهداری محوری شامل لکه‌گیری، روکش‌های حفاظتی، تجدید و نوسازی خط کشی، شست‌وشو و به روزرسانی تابلوها و علائم ایمنی، ترمیم افتادگی شانه ها و شیب شیروانی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: در طرح‌های راهداری سال ۱۴۰۰ با توجه به کویری بودن منطقه و نرخ رشد تصادفات که علل عمده آن واژگونی و خروج از محور است، آشکارسازی، نصب تابلو، شیب شیروانی، شیار لزراننده و احداث باندهای دوم در کریدور اصلی چابهار-سرخس که ۴۰۰ کیلومتر آن در استان ما قرار می‌گیرد و کریدور اصلی دیگر که از سمت طبس، اصفهان، یزد و کرمان به خطه شرق کشور وصل می‌شود در برنامه سال جاری ما قرار گرفته است.