شناسهٔ خبر: 94072 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش تدریجی دما در بیشتر مناطق کشور/وزش باد شدید در ایلام، خوزستان، بوشهر، سیستان، کرمان و هرمزگان/تهران گرم‌تر می‌شود

طوفان شن در سیستان و بلوچستان کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش پراکنده در گیلان، مازندران، سیستان‌وبلوچستان، کرمان و هرمزگان از روند تدریجی افزایش دما طی روزهای آتی در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۱۹ خرداد و روزهای آتی، توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این مطلب که برای چند روز آینده در بیشتر مناطق کشور، آسمانی صاف و جوی پایدار پیش‌بینی شده است از روند کند تدریجی دما در بیشتر مناطق خبر داد.

گودرزی گفت: امروز در گیلان و مازندران به دلیل رطوبت هوا و در جنوب سیستان‌وبلوچستان و بلندی‌های کرمان و شرق هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد. همچنین، اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی نیز رگبار پراکنده، رعدو برق و گاهی وزش باد شدید را دارند.

وی ادامه داد: امروز در خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، کرمان و زابل، وزش بادهای شدید رخ می‌دهد که گاهی با خیزش گردوخاک همراه است. ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید همراه با گردوخاک را دارند که سبب کاهش دید در آن مناطق خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، از امروز تا شنبه هفته آتی، آب‌های جنوب کشور مواج و متلاطم می‌شود. تهران نیز آسمانی صاف همراه با وزش ملایم باد را دارد که ۳۶ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است و دمای هوا در روزهای آتی، گرم‌تر می‌شود.