شناسهٔ خبر: 94094 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جانمایی و نصب ۶دستگاه شتاب نگار بر خط زلزله درشهرهای جنوب کرمان

مهندس ساردویی جنوب کرمان مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ازجانمایی و نصب تعداد ۶ دستگاه شتاب نگار برخط زلزله در شهرهای جنوب کرمان خبر داد وگفت: ارزش ریالی هر دستگاه افزون بر ۱۰ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی(جنوب کرمان)، محمد ساردویی گفت: با نصب ۶دستگاه شتاب نگار برخط زلزله درشهرهای کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب، منوجان و درب بهشت از این پس این منطقه نیز همانند سایر استانهای برخوردار کشور در زمینه پایش و رصد رفتار زمین در زلزله های احتمالی برای استفاده هایی همچون امداد و نجات سریع و برنامه ریزی خواهد شد.

وی درخصوص پیگیری اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان برای هزینه و نصب این دستگاه‌ها اظهار داشت: ارزش ریالی هر دستگاه افزون بر۱۰میلیارد ریال بوده که هزینه های مربوط به خریداری و نصب آنها توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی پرداخت شده و همچنین اجرای فنداسیون به عنوان زیرساخت لازم این دستگاه ها با هماهنگی و همکاری فرمانداری های جنوب کرمان انجام شده است.

وی افزود: براین اساس برای تخصیص شتاب نگار به شهرهای عنبرآباد، زهکلوت و جبالبارز در حال پیگیری هستیم و در نوبت بعدی انجام خواهد شد.

ساردویی بیان کرد: استفاده از داده های ارسالی از ایستگاه های محلی در طراحی و تدوین آئین نامه ها و مباحث مقررات ملی ساختمان و سایر پروژه های تحقیقاتی بر اساس شرایط اختصاصی ژئوتکنیکی منطقه عمل خواهد کرد که این مهم تاثیر زیادی درکاهش هزینه های ساخت و بهبود عملکرد ساختمان ها و سایر ابنیه فنی دارد.