شناسهٔ خبر: 94103 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان کردستان خبر داد:

پروژه تقاطع تیژ تیژ-گاران در آستانه دهه سوم در آستانه بهره برداری قرار گرفت/ بهره برداری از ۲۰ کیلومتر محور کامیاران - سنندج قبل از پایان عمر خدمت این دولت

بازدید معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از آخرین وضعیت پروژه‌های در دست ساخت استان کردستان معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در سفر به استان کردستان گفت: به دلیل اهمیتی که پروژه های این استان دارند برای چندمین بار در سال گذشته به استان کردستان سفر کردیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در سفر امروز خود به استان کردستان در جریان بازدید از پروژه های زیرساختی این استان در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل اهمیتی که پروژه های این استان دارند امروز برای چندمین بار در سال گذشته به استان کردستان سفر داشتیم تا از قطعات مختلف پروژه های استان بازدید داشته باشیم.

وی ادامه داد: پیشرفت پروژه ها به ویژه در محور کامیاران-سنندج خیلی امیدوارکننده بود و با توجه به مذاکراتی که در محل پروژه داشتیم و توافقاتی که صورت گرفت، مقرر شد حداقل حدود ۲۰ کیلومتر از قطعات این پروژه قبل از پایان این دولت به بهره برداری برسد.

غفاری افزود: در ادامه از پروژه پل تعاملی تقاطع مریوان به سنندج بازدید کردیم که این پروژه هم پیشرفت خوبی داشت و مقرر شد با حمایت های لازم از طرف وزارت راه و شهرسازی و مدیران استانی این تقاطع هم تا ۷ مردادماه به بهره برداری برسد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: اما پروژه مهمی که هدف اصلی ما از این سفر بود پروژه تقاطع تیژتیژ-گاران در محور مریوان-سنندج است که با یک عملیات فوق العاده، کار جهادی، حمایت های دولت در جهت تامین منابع مالی، پیگیری های ما در ستاد و استان بالاخره در آغاز دهه سوم  یک کار نشدنی انجام شد و در آستانه بهره برداری قرار گرفت.

وی اشاره کرد: این پروژه مراحل پایانی و آماده تحویل است و عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده است.  فقط یک سری جزئیات مانده که آن هم با هماهنگی انجام شده در آینده نزدیک تمام خواهد شد.

غفاری اذعان کرد: از اول اعلام شد که ایمنی پروژه خیلی مهم است و پروژه کاملاً ایمن اجرا شده و با هماهنگی راهداری و پلیس راه نیز عملیات خط کشی و تابلو گذاری در حال انجام است.

گفتنی است واریانت تیژتیژ-گاران ۵۲ کیلومتر بوده که در شش قطعه اجرا شده است، با اجرای این واریانت مسیر سنندج-مریوان به لحاظ هندسی ارتقا پیدا می کند و طول مسیر نیز حدود ۲۰ کیلومتر کوتاه خواهد شد و چیزی در حدود نیم ساعت از زمان مسافرت کاسته می‌شود.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در بازدید از تقاطع غیرهمسطح سنندج-مریوان هم ضمن اظهار رضایت از پیشرفت پروژه ابراز کرد: با قولی که از پیمانکار پروژه در این بازدید گرفتیم، مقرر شد این تقاطع تا اواسط مرداد به بهره برداری برسد.

وی در پایان تصریح کرد: پروژه بزرگ دیگری که در استان انجام شده کنار گذر شمالی مریوان است که مطالعات آن انجام شده و امیدواریم در این دولت استارت عملیات اجرایی آن زده شود. برنامه ریزی های لازم برای آن انجام گرفته  و بسته تامین منابع آن هم تهیه شده و مقرر شد طی جلسه ای که با حضور استاندار و دیگر ذی نفعان پروژه در وزارت راه و شهرسازی خواهیم داشت تا پایان این دولت استارت این پروژه هم زده شود.