شناسهٔ خبر: 9413 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آمادگی سازمان راهداری برای سفرهای تابستانی/ خدمات‌رسانی ۱۳۶۴ اكيپ راهداری و ۱۲ هزار و ۹۰۰ راهدار

راهداری ​همزمان با پايان ماه مبارك رمضان و تعطيلات روزهای پايانی اين ماه با آغاز سفرهای تابستانی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آماده خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط‌عمومي سازمان راهداري و حمل‌ و نقل جاده‌اي ناصر رزاق‌ منش مديركل روابط‌عمومي اين سازمان با اشاره به آمادگي كامل بخش راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي جهت آغاز سفرهاي تابستاني هموطنان اظهار کرد: با هماهنگي، برنامه‌ريزي و تدابير انديشيده شده در ستاد و واحدهاي استاني شرايط جهت استفاده از ناوگان حمل‌ونقل جاده‌اي همچنين راههاي مواصلاتي بين شهري، انجام سفرهاي ايمن و راحت براي هموطنان فراهم است.

رزاق‌منش با اعلام آمادگي فعاليت راهداران به صورت شبانه ‌روزي در سراسر كشور، در فرصت به دست آمده در ماه مبارك رمضان به لحاظ كاهش سفرها جهت بهسازي، ترميم و آماده‌سازي راهها و محورهاي شرياني افزود: در تابستاني سال‌جاري تعداد ۱۳۶۴ اكيپ راهداري با به كارگيري ۱۲ هزار و ۹۰۰ نيروي راهدار و با استفاده از ۷۵۰۰ دستگاه ماشين‌آلات راهداري در محورهاي مواصلاتي سراسر كشور در كنار و همراه مسافران حضور خواهند داشت تا در صورت ضرورت و احياناً نياز به عمليات راهداري وارد عمل شود.

وي همچنين افزود: تعداد گشت‌هاي راهداري مجهز به دستگاه ردياب ماهواره‌اي GPS ۲۱۰۰ دستگاه است كه ۹۴۰۰۰ كيلومتر از محورهاي جاده‌اي را تحت پوشش و نظارت دارند.

مديركل روابط‌عمومي سازمان تعداد راهدارخانه‌هاي ثابت و سيار مجهز به امكانات اوليه در كل كشور را ۶۶۰ باب اعلام كرد و افزود: از اين تعداد ۵۰۰ باب جزء راهدارخانه‌هاي ثابت و ۱۶۰ باب ديگر متحرك هستند كه بيش از ۶۰ درصد آنها آماده پذيرايي از مسافران در راه مانده در زمان‌هاي اضطراري شرايط جوي است.

همچنين تعداد ۵۸ ايستگاه هواشناسي جاده‌اي نيز جهت ارايه اخبار و اطلاعات مربوط به وضع جوي جاده‌اي كشور و انجام اقدامات مقتضي در گردنه‌هاي مهم كشور مستقر هستند.

وي به همكاري ساير دستگاه‌هاي ذي‌ربط در ارايه خدمات مطلوب به مسافران اشاره كرد و افزود: ارگان‌ها و سازمان‌هاي مسئول در موضوع سفر در ستاد و استانها در قالب ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر همچنين كميته هماهنگي اجراي طرح‌هاي ويژه ترافيكي كشور از مدتها قبل برنامه ‌ريزي و هماهنگي لازم را معمول داشته و با تعامل در سطح شايسته تلاش خواهند نمود تا هموطنان مسافر با آرامش خاطر و ايمني كامل سفرهاي تابستاني خود را به انجام برسانند.

رزاق‌منش با اشاره به آمادگي ناوگان حمل‌ونقل عمومي در جابه‌جايي مسافران در ايام تابستان یاد آور شد: اين بخش با به‌كارگيري ۲۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس كه غالباً از نوع ويژه و خدمات بسيار مناسب در طول سفر مي‌باشند، ۳۹ هزار و ۱۰۰ ميني‌بوس و ۳۸ هزار و ۲۰۰ سواري كرايه امر جابه‌جايي مسافران را برعهده خواهند داشت كه با هماهنگي‌هاي انجام شده با مسئولين تشكلهاي صنفي همچنين ادارات كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استانها اميد است تا در تابستان سال‌جاري رضايت‌مندي حداكثري هموطناني كه با ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي سفر مي‌نمايند جلب شود.

وي افزود:  مسافران مي‌توانند با تصميم به انجام سفر برنامه‌اي، به منظور پيش خريد بليت به پايانه‌هاي مسافري و دفاتر فروش بليت شركت‌ها در سطح شهر مراجعه نمايند. همچنين به منظور سهولت در دسترسي به بليت، بدون مراجعه حضوري و از طريق وب سايت اختصاصي شركت‌ها و يا سايت‌هاي www.irsafar.com و www.payaneh.ir نسبت به خريد اينترنتي بليت اقدام كنند.

هم‌وطنان و مسافران گرامي مي‌توانند نظرها و پيشنهادهاي سازنده خود را از طريق سامانه پيام كوتاه به شماره ۳۰۰۰۱۴۳ به اين سازمان ارايه دهند و يا با حضور در دفاتر سازمان مستقر در پايانه‌هاي مسافري در سراسر كشور افتخارات خود را مطرح فرمايند تا در اسرع وقت رسيدگي شود/.

نظر شما