شناسهٔ خبر: 94135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۷ نقطه پرتصادف محورهای شهرستان شیروان آشکارسازی شد

مازندران خط کشی مدیر راهداری و حمل ونقل جاده ای شیروان گفت: ۱۷ نقطه پرتصادف در جاده های این شهرستان شناسایی شده بود که تمامی این نقاط آشکارسازی و ایمن سازی اولیه انجام و طی یک سال آینده بطور کامل ایمن سازی و رفع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان شمالی)، مدیر راهداری و حمل ونقل جاده ای شیروان گفت: ۱۷ نقطه پرتصادف در جاده های این شهرستان شناسایی شده بود که تمامی این نقاط آشکارسازی و ایمن سازی اولیه انجام و طی یک سال آینده بطور کامل ایمن سازی و رفع خواهد شد.

حمید جوان اظهار داشت: نقاط پرتصادف در چند سال گذشته شناسایی شد و این نقاط در بزرگراه آسیایی، اوغاز، گلیان و لوجلی رفع شده است.

خط کشی ۵۰۰ کیلومتر راه در ۱۴۰۰

وی با اشاره به اجرای خط کشی سرد و گرم در طول ۲۸۰ کیلومتر جاده های شهرستان در سال گذشته افزود: این طرح امسال در ۵۰۰ کیلومتر اجرا می شود.

وی ایمن سازی و نصب حفاظ بر روی چهار دستگاه پل بزرگ،  تهیه و نصب و بهسازی سه هزار عدد علائم ایمنی راه ها و نگهداری و نصب تابلو اطلاعاتی ۲۰۰ مترمربع را از برنامه های امسال عنوان کرد.

جوان اجرای روشنایی در جاده ها را از برنامه ها برای ارتقای ایمنی تردد جاده ای عنوان کرد و افزود: این طرح پارسال در هشت مورد اجرا شد و امسال ۱۰ مورد اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: تعریض و ارتقای محورهای روستایی به طول ۱۱ کیلومتر از اقدامات سال گذشته است و این طرح امسال در ۲۰ کیلومتر اجرا می شود.

جوان با اشاره به اجرای طرح ابرار در محورهای روستایی گفت: پارسال آسفالت و ارتقای محورهای روستایی در قالب طرح ابرار در طول ۱۰ کیلومتر اجرا شد و قرار است در امسال این طرح در ۲۱ کیلومتر  از راه های این شهرستان اجرایی شود که طی این طرح عملیات خاکی واجرای لایه زیر اساس راه های روستایی بوسیله ماشین آلات راهداری انجام می گیرد و عملیات آسفالت و اجرای ابنیه فنی با گرفتن پیمانکار درمرحله بعدی اقدام خواهد شد.

مدیر راهداری و حمل ونقل جاده ای شیروان افزود: برای هماهنگی بعمل آمده طی ماه های آینده برای نخستین بار، اجرای روکش و آسفالت حفاظتی در طول ۵ کیلومتر از راه های این شهرستان انجام می شود.

شهرستان شیروان دارای ۵۲۵کیلومتر راه آسفالته که در حدود۱۸.۴درصد طول راه های خراسان شمالی است.