شناسهٔ خبر: 94138 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برای پنجمین سال متوالی؛

حوادث رانندگی درمحورهای مازندران کاهش یافت

مهندس نجفی مديركل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران اظهار داشت: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، این استان موفق به کاهش متوالی پنج ساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه های برون شهری و روستایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( مازندران)، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای مازندران اظهار داشت: با توجه به انتشار آمار حوادث رانندگی سال گذشته و بررسی وضعیت عملکردی این اداره کل در ارتقای ایمنی، این استان موفق به کاهش متوالی پنج ساله در فوتی های ناشی از تصادفات ترافیکی در راه‌های برون شهری و روستایی شده است.

نجفی افزود: کاهش بیش از ۱۲ درصدی فوتی های سر صحنه تصادفات رانندگی در سال گذشته در محورهاي برون شهري این استان بیانگر هدفمند بودن و تدوین و اجرای راهبردهای تدوین شده در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان است.

وی در ادامه بیان کرد: هر ساله در شش ماه اول سال به دلیل شرایط آب و هوایی و همچنین تعطیلات تابستانی شاهد حجم گسترده ای از سفر های بومی و غیر بومی در سطح استان و در نتیجه افزایش تصادفات و فوتی های رانندگی می باشیم که خوشبختانه در امسال با گستردگی عملیات راهداری(خصوصا" راهداری محوری در سطح استان)  و ایمن سازی جاده ها شاهد کاهش تصادفات و فوتی های منجر به آن بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: بدون تردید کاهش فوتی های رانندگی و افزایش ایمنی در راه‌ها نیازمند تلاش جدی بی وقفه، عزم همگانی و از همه مهمتر به کار بستن ساز و کار مدیریتی، همکاری و تعامل با سایر دستگاههای ذیربط به ویژه استفاده از ظرفیت های کمیسیون های اجرایی ایمنی در سطح استان است.

نجفی تصریح کرد: در راستاي كاهش تصادفات و فوتی های رانندگی، اقدامات اجرایی و آموزشی در سطح استان در حال اجرا بوده، امیداست باتداوم اقدامات اجرایی وآموزشی، روندکاهشی تصادفات وفوتی ها تا پایان امسال ادامه یابد.

وی افزود: ایجاد فرهنگ سازی برای استفاده بیشتر مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی باید در بین مردم جامعه نهادینه شود، که با افزایش جمعیت و نیاز به امنیت و ایمنی بیشتر موضوع مهم و حیاتی حمل و نقل عمومی بیشتر از قبل نمود پیدا کرده، به ویژه استفاده از ناوگان حمل و نقل مسافر که از لحاظ کم هزینه بودن در بحث حمل و نقل دارای جایگاه مهمی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران در ادامه به آموزش و ترویج فرهنگ ترافیکی در راستای بالابردن سطح آموزش به رانندگان و خانواده ها در زمینه رعایت قوانین و مقررات تاکید کرد.

وی ادامه داد: پایش آمار و اطلاعات تصادف‌های جاده‌ای توسط دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همواره راهکارهای اجرایی مناسب و موثری را پیش روی ما قرار داده که پس از تصویب در محورهای استان عملیاتی می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ضمن تاکید بر ضرورت حضور محسوس و نامحسوس پلیس راه‌های استان بیان داشت: هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای به ویژه پلیس راه، مدیریت و راهبرد استاندار و کوشش‌های شبانه روزی مجموعه راهداری این استان منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای شده که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.