شناسهٔ خبر: 94142 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت:

سهم قابل توجه بندر آستارا در جابه‌جایی کالا در دریای خزر/ تخلیه ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در بندرشهید رجایی/ صادرات نخستین محموله ترانزیتی مونواتیلن گلایکول به آستاراخان روسیه/ تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بوشهر ۲ برابر شد

بندر امیر آباد تخلیه ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در بندرشهید رجایی و صادرات نخستین محموله ترانزیتی مونواتیلن گلایکول به آستاراخان روسیه از اهم اخبار این هفته حوزه حمل و نقل دریایی به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه بنادر و دریانوردی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر آستارا

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از طرح توسعه پایانه دریایی و بارانداز ریلی بندر چندمنظوره آستارا بازدید کردند.

سهم قابل توجه بندر آستارا در جابه‌جایی کالا در دریای خزر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توسعه و تجهیز بندر آستارا گفت: بندر چندمنظوره آستارا توانسته است طی سالیان اخیر سهم قابل توجهی را از جابجایی کالا در دریای خزر به خود اختصاص دهد.

آغاز نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک و تأسیسات فراساحلی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک در خلیج فارس، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

نجات ۶ ماهیگیر محلی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران از نجات ۶ ماهیگیر توسط تیم امداد و نجات دریایی بندر نوشهر خبر داد.

اجرای بزرگترین پروژه روسازی بتنی درزدار کشور در بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بخشی از فاز اول بزرگترین پروژه روسازی بتنی غیرمسلح درزدار (بتن الیافی) کشور در بندر شهید رجایی به منظور افزایش طول عمر مفید روسازی معابر از ۵ به ۲۰ سال تا پایان خردادماه جاری آماده بهره‌برداری می‌شود.

تخلیه ۵۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در بندرشهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه خردادماه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی غیر کانتینری در بندر شهید رجایی تخلیه شد.

انجام بیش از ۲۴ عملیات جست و جو و نجات دریایی و شرایط اضطرار در هرمزگان

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت، ۲۴ مورد عملیات جست و جو و نجات و شرایط اضطرار و همچنین ۱۲ مورد خدمات پزشکی در آب‌های سرزمینی و فراسرزمینی به انجام رسیده است.

صادرات نخستین محموله ترانزیتی مونواتیلن گلایکول به آستاراخان روسیه

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و روند فزآینده صادرات کالا در سال جاری، شاهد ارسال انواع کالاهای تجاری از بندرامیرآباد به سایر کشورها هستیم.

اقدامات ویژه سازمان بنادر به منظور حرکت در مسیر "بنادر سبز"

عضو هیأت عامل و معاون مهندسى و توسعه امور زیربنایى سازمان بنادر و دریانوردى گفت: مطالعات استفاده از برق ساحلى براى شناورها به منظور کاهش آلودگى هوا در ٨ بندر کشور مدنظر قرار گرفته و در گام نخست مطالعات ٣ بندر نهایى و به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند.

آغاز نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک و تأسیسات فراساحلی

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نظارت فنی و ایمنی بر سکوهای ثابت و متحرک در خلیج فارس، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد.

الحاق یدکش پرقدرت شهید حقگو پس از تعمیرات اساسی به چرخه خدمات حمل‌ونقل دریایی

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اتمام تعمیر ات یدکش پرقدرت شهید حقگو درمحل سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی خبر داد.

افزایش تجهیزات استراتژیک بنادر گیلان با بهره‌مندی از توان داخلی در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: افزایش نرم های تخلیه و بارگیری، افزایش ترافیک، ترانزیت و صادرات کالا در دستور کار سال جاری قرار دارد.

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بوشهر ۲ برابر شد

طی ماه فروردین ۴۰۱ هزار تن کالا در بنادر بوشهرتخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۲ برابری داشته است.