شناسهٔ خبر: 94149 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

خیزش گرد وخاک در زابل، خوزستان و بوشهر/ دریاهای جنوبی و شمالی مواج است

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک کارشناس سازمان هواشناسی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی نقاط کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۱ خرداد و روزهای آتی، توضیح داد.

گودرزی گفت: برای چند روز آینده در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. همچنین با وجود جریانات گرم و مرطوب جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: در این مدت در منطقه زابل و در استان‌هایی مثل خوزستان و بوشهر باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی می‌شود. سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم است و فردا نیز دریای خزر همین وضعیت را دارد. برای سایر مناطق کشور برای روزهای آتی پدیده قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز آسمان تهران صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز به  ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و دما شنبه و یکشنبه افزایش می‌یابد.