شناسهٔ خبر: 94165 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

جوی آرام در کشور طی ۵ روز آینده/ دریاهای جنوبی و شمالی مواج است

تهران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به آرامش جوی در اکثر نقاط کشور طی ۵ روز آینده، از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در برخی نقاط خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۲۲ خرداد و روزهای آتی، توضیح داد.

رفیعی گفت: طی ۵ روز آینده در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و جوی آرام را پیش‌بینی می‌کنیم. امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شرق هرمزگان به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار باران و گاهی رعد‌وبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. مناطقی از سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده باران را شاهد خواهد بود.

وی افزود: فردا نیز در همین مناطق همین شرایط پابرجا خواهد بود. امروز و فردا نیز در مناطقی از شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل پدیده غالب وزش باد شدید است که در برخی نقاط سبب خیزش گرد و کاهش کیفیت هوا می‌شود. مجددا از روز سه شنبه نیز برای این منطقه همین شرایط را پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده در مناطقی از استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی از نقاط این استان‌ها احتمال خیزش گرد و خاک یا غبار آلود شدن هوا را به همراه دارد. آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز طی سه روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود. از اواخر وقت امروز و طی روز یکشنبه نیز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: آسمان تهران صاف همراه با وزش باد است و فردا نیز شرایط جوی تهران به همین صورت خواهد بود. حداکثر دما در تهران امروز ۳۷ درجه و فردا ۳۸ درجه و حداقل دما نیز فردا به ۲۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.