شناسهٔ خبر: 94184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دستور کار قرار دارد؛

مرمت ابنیه فنی محورهای سمنان

ترمیم سه دستگاه پل بزرگ‌ در محدوده گردنه بلبل سراوان رئیس اداره نگهداری راه ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای سمنان گفت: با هدف حفظ و نگهداری ابنیه فنی موجود در راه های استان، مرمت و بازسازی آنها در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان)، وحید صداقت با اشاره به اینکه نگهداری راه ها در محورهای شریانی و حفظ پل ها و ابنیه فنی مسیر راه ها، جزو وظایف اصلی حوزه نگهدای راه است گفت: با هدف جلوگیری از ورود  آسیب ها و افزایش عمر و دوام  ابنیه فنی موجود در راه های استان، مرمت آنها در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره نگهداری راه ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان سمنان افزود: در پی بارش های امسال  و جاری شدن سیل در حاشیه محورهای مواصلاتی صدماتی به ابنیه فنی موجود وارد شد که بر این مبنا قراردادهای مختلفی برای ترمیم پل ها و اجرای رادیه و برید در حوزه استحفاظی این اداره کل منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه در عمليات نگهداری ابنيه فنی راه تصميم گيری ها در خصوص زمان و انتخاب گزينه های ترميم اهمیت بسزایی داشته، گفت: پل ها از جمله آسیب‌پذیرترین اجزای اصلی در جسم راه ها بوده و حفظ ایمنی آنها برای حفاظت از تردد کاربران جاده ای و توجه به مسئله پدافند اهمیت زیادی دارد، از این رو بازدید مستمر از پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها در قالب اجرای طرح BMS (سیستم مدیریت یکپارچه پلها) در دستور کار این اداره بوده و بطور مداوم  این امر توسط کارشناسان فنی انجام می گیرد.

رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه فنی اداره کل افزود: به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی و جلوگیری از تخریب این ابنیه در زمان بارش، عملیات لایروبی و تنقیه ابنیه های مهم بطورمداوم انجام می گیرد.

 شایان ذکر است ۲۰۷۶ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و بیش از  ۵۰۰۰ ابنیه فنی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان قرار دارد.